Celebrem el dia de la No-violència i la Pau (DENIP)

L’Educació per a la pau és un eix transversal que es treballa a tot el centre al llarg de tot l’any escolar; no obstant això, el dia 30 de gener se celebra el dia mundial de la Pau i amb aquest motiu, al nostre centre, fem tot un seguit d’activitats a les diferents comunitats per tal de crear consciència en el nostre alumnat.

Des de les comunitats de Petits i Novells han treballat el conte de la Fada de la Pau de Roser Plasencia. Aquest relat ens serveix per iniciar conversa amb els infants i reflexionar plegats sobre la importància de tots aquells aspectes que ens permeten mantenir un clima de pau, afavorir la comunicació no violenta, millorar la convivència i donar estratègies per a la resolució de conflictes.

Fent clic a la imatge, podreu accedir al conte complet:

Descobreix recursos per treballar el Dia Internacional de la Pau i la No  Violència I natibergada.cat

La comunitat de mitjans ha visionat i treballat al voltant del curt El pont de Disney. Amb aquest, han pogut observar que hem de comunicar-nos per a resoldre els problemes. A més, també ens ensenya que hem de col·laborar els uns amb els altres per trobar una solució satisfactòria sense fer ús de la violència.

A la comunitat de grans, l’alumnat ha vist diferents curtmetratges relacionats amb la convivència i la pau. Un exemple d’ells és el El poder de un abrazo de Badly Drawn Boy. Es tracta d’un vídeo que, a través de les abraçades, permet transmetre valors de convivència i de resolució de conflictes des de l’afecte i el respecte mutu. En definitiva, un curtmetratge que ha permès reflexionar sobre la necessitat que tenim de ser respectats i, sobretot, de sentir-nos reconeguts, ja que una abraçada en el moment oportú pot arribar a ser reparadora.

L’alumnat de secundària (des de 1r fins a 4t de l’ESO) també han estat realitzant un seguit d’activitats emmarcades dins del Dia de la Pau. En aquest sentit, els alumnes han visionat en les seves hores de tutoria el curt Beyond The Lines i, posteriorment, han fet un debat i una reflexió.

El curt, fet amb animació, dura 5 minuts i es basa en la presència de dos infants en el desembarcament de Normandia, un dels fets clau de la II Guerra Mundial. Posteriorment, el curt analitza les conseqüències socials d’aquest conflicte. A més, en el marc de les tutories, els alumnes han pogut llegir diferents testimonis de personatges que han dedicat la seva existència a la pau i als Drets Humans.

Ja el Dia de la Pau, el dilluns 30 de gener, tot l’alumnat del centre ha participat en la creació d’un mural cooperatiu amb l’estampació amb pintura de les seves mans formant la paraula PAU.

Clicant sobre la foto, podreu accedir a la galeria d’imatges: