Badakorfball

El passat divendres al matí, els alumnes de sisè van anar al Complex Esportiu Municipal de Sistrells per a participar juntament amb altres cinc escoles, a la 11a edició del Badakorfball.

Què és el Badakorfball?

És una activitat dirigida a tots els nens i nenes de 6è de les escoles de Badalona i Sant Adrià i consisteix en jugar diferents partits de Korfball.

Els alumnes es reparteixen en equips de 8 jugadors/es (4 nens i 4 nenes). Cada equip juga contra una altra escola i es van intercanviant els adversaris, fins que tots els equips hagin jugat amb tots els de les altres escoles.

Els partits duren 12 minuts i al final de la jornada es dóna un diploma a cada participant.

Què és el Korfball?

És un esport d’equip on dos equips cerquen introduir la pilota dins d’una cistella de color groc. Els equips són mixtes i l’àrea de joc es divideix entre les zones d’atac i defensa.

Els atacants poden passar-se la pilota, però no desplaçar-se amb ella. La defensa ha d’impedir el llançament dels jugadors de l’equip rival i només poden defensar jugadors del mateix sexe.

Durant el partit, cada dues cistelles, els jugadors canvien de costat de la pista, canviant així la seva funció també (els atacants passen a ser defensors i a l’inrevés).