Activitat amb famílies a 1r d’ESO

En els darrers anys hem viscut una situació d’incertesa i de mesures que ens han limitat la interacció amb el nostre entorn proper i la nostra comunitat educativa. Enguany, el curs sembla més normalitzat que anys anteriors, i això, ha possibilitat liderar noves activitats dins del nostre Institut Escola.

Un dels agents educatius importants pel I.E. Rafael Alberti és la família, de manera conjunta, acompanyem a l’alumne en el seu procés d’ensenyament i aprenentatge. La comunicació amb la família és un dels elements claus, així com, la seva participació dins del centre i la promoció d’activitats. Això, dona sentit i coherència a tot el nostre marc pedagògic i, continuïtat als objectius que es treballen dins del centre al context de cada llar. Per aquest motiu, des de l’educació infantil, ja comencem a col·laborar amb les famílies i a participar del Pla d’Acollida, i així, anirem seguint al llarg de la resta de cursos amb les jornades i activitats familiars que promovem, les reunions i entrevistes de seguiment, etc. Per totes aquestes raons i, donant visibilitat als ensenyaments de secundària, es va voler promoure una tarda amb famílies.

El passat dilluns 15 de maig, amb l’alumnat de 1r d’ESO, vàrem celebrar el “Dia Internacional de les Famílies” en horari de 15h a 16:30h. L’alumnat de 1r A va continuar treballant dins de l’àmbit de Socioart amb el projecte d’Egipte. L’activitat va consistir a realitzar una sèrie d’activitats per conèixer una mica sobre la nostra història, retallar i trobar el missatge secret a partir del seu abecedari i contestar unes preguntes. Us deixem unes quantes fotografies on podeu veure com les famílies van acompanyar al seu fill/a amb les tasques i que bé ens ho vàrem passar. Va ser un moment molt bonic on vàrem poder conèixer a altres famílies, interactuar i aprendre plegats.

L’alumnat de 1r B va continuar amb el seu dia a dia, on dins de l’àmbit STEM, van seguir amb una pràctica de laboratori. Aquesta, va consistir en veure les cèl·lules epitelials de la ceba a partir de solució de blau de metilè i donar sentit i coherència a l’estudi s que han estat fent al llarg d’aquest trimestre sobre les mateixes. A més a més, l’alumnat que va voler va preparar una petita ponència sobre projectes i treballs que han fet al llarg de l’any. Va ser un moment ideal per donar visibilitat als projectes que realitzem i donar valor a la feina feta, així com conèixer al professorat que imparteix cadascuna de les àrees i àmbits i quin enfocament competencial hi ha al darrere.

Les famílies tenen un rol important dins de la vida del nostre centre i  esperem que aquesta sigui una de les futures activitats que puguem dur a terme. Volem agrair a totes les  que van poder dedicar-nos el seu temps i, gaudir de les activitats que des de l’espai de tutoria han promogut perquè es puguin dinamitzar i; tota la dedicació del professorat per poder acabar celebrant la jornada amb tant d’èxit. I a la resta de famílies, per confiar en la nostra feina i donar-nos suport amb bona predisposició; caminar junts sempre és millor.