La biblioteca d’aula de 4t d’ESO

L’alumnat de 4t de l’ESO porta des de l’inici de curs enllestint la biblioteca d’aula i també practicant la feina de bibliotecaris i bibliotecàries.

Per començar, han catalogat tots els llibres de l’aula amb etiquetes de diferents colors segons la llengua: català (en vermell), castellà (en groc) i anglès (en blau). També han afegit la referència amb les sigles del cognom dels autors per poder trobar les obres fàcilment.

A continuació han creat un catàleg en línia: https://cat.librarything.com/profile.

A la web han classificat els seus exemplars per categories i han afegit etiquetes i hashtags. A més a més, la plataforma també els permet compartir ressenyes i valoracions amb altres persones que hagin llegit els mateixos títols, trobar altres volums semblants i recomanacions.

El que més ha motivat a l’alumnat és el panell “ara estem llegint” i el “lectòmetre”. Allà anirem penjant la portada del llibre amb el nom de l’alumnat que l’està llegint en aquell moment. Un cop acabada la lectura, elaboraran una fitxa tècnica de l’obra i donaran color al seu lectòmetre. D’aquesta forma poden descobrir de manera molt visual les lectures actuals de la classe, compartir les experiències lectores i motivar-se a llegir més.