El nostre centre segon classificat a la Copa Cangur

El passat 28 de gener es va celebrar a Sant Carles de la Ràpita la 3a edició de la Copa Cangur. L’equip del nostre centre va quedar en una meritòria segona posició. L’equip va estar format per 7 alumnes de 2n i 3r de l’ESO: Gerard Montornés, Roger Rams, Alba Rams, Maria Ulldemolins, Paula Aguiló, Maria González i David Suñé.

La Copa és un concurs per equips on s’han de resoldre 12 problemes en 60 minuts. Inicialment cada problema té assignada una puntuació de 20 punts.  La gràcia del joc és que aquesta puntuació va augmentant fins que un equip dóna la resposta correcta.  La puntuació s’incrementa en 1 punt per cada minut que passi des de l’inici del concurs fins que un equip encerta la resposta, i  la puntuació s’incrementa en 2 punts per cada equip que doni una resposta incorrecta a aquell problema fins que un equip encerta la resposta. Cada equip té una assignació inicial del 200 punts.  Per cada resposta correcta donada a una pregunta, se suma a la puntuació de l’equip un nombre de punts igual a la valoració que té aquell problema en el moment que el jurat enregistra la resposta, més una bonificació de 15 punts si és el primer equip que resol la qüestió, 10 punts si és el segon o 5 si és el tercer .  Si la resposta a una pregunta és incorrecta, es resten 10 punts de la puntuació global de l’equip. Una mateixa pregunta es pot respondre tantes vegades com es vulgui, amb el benentès que si un equip dóna diverses vegades respostes equivocades a la mateixa pregunta, tindrà tantes vegades la penalització de 10 punts com respostes incorrectes doni.

Van ser 60 minuts molt emocionants on tots els participants s’ho van passar molt bé fent matemàtiques. Moltes felicitats als alumnes del nostre centre!!!