A peu per la Terra Alta: Comuntitat de Grans

Aquesta setmana els alumnes de la comunitat de grans hem fet les sortides de la tardor.

Els alumnes de 4t el divendres 20  vam anar a la bassa de les Forques, passant pel mas de Figueres. Vam dinar al polígon industrial i després de dinar vam visitar Querva on ens van explicar els diferents envasats i etiquetatges dels seus productes, olives, cogombres… I Robert ens va ensenyar l’ofici de ferrer. Va ser un dia molt intens on vam aprendre moltes coses del nostre entorn i de les empreses que hi ha al polígon  industrial de Batea.

El dimarts 17 l’alumnat de 5è  vam arribar a peu fins al mirador dels Mudèfers passant per la bassa de les Forques. Durant l’excursió vam passar per la bassa de les Forques, on vam aprendre per a què servien antigament aquest tipus de basses. Quan vam arribar al mirador vam poder observar el Parc Natural dels Ports (Roques de Benet, L’agulla de Bot…); també vam comentar la feina dels guardes forestals, ja que ens trobàvem al costat d’una de les torres de vigilància.De tornada vam parar al mas de Figueres, on vam explicar la història del bandoler Cassoleta i la seva relació amb aquesta família tan important. Va ser un dia molt complet i vam gaudir força.

Dilluns 23, l’alumnat de 6è de primària van arribar a peu fins als Forts del Collet. Durant l’excursió s’han fet alguns trams de la Via Romana hem explicat entre tots què era i fins on anava. També hem visitat els dipòsits de l’aigua on hem après des de quan i com arriba l’aigua a les nostres cases. Finalment, hem visitat els Forts del Collet i hem après que formen part de la línia fortificada que es va construir durant la Guerra Civil des del Pirineu fins als Ports de Tortosa. Hem pogut entrar i veure on amagaven la munició, artilleria, canons… Ha estat tota una AVENTURA i tot un DESCOBRIMENT!

Aquí teniu un petit reportatge del bé que ens ho vam passar caminat pel nostre terme: