VISIONAT DE LA PEL·LÍCULA “JOSEP”

Gràcies a la iniciativa de Memorial Democràtic, l’alumnat d’ESO del nostre centre i de molts altres de Catalunya, ha pogut visionar la pel·lícula «Josep» aquesta setmana. Es tracta d’un film franco-català basat en l’exili republicà de l’any 1939 i centrat en les vivències de l’il·lustrador i pintor, Josep Bartolí, en els camps «d’internament» del sud de França. La direcció ha estat a càrrec del dibuixant Aurel amb música de Sílvia Pérez Cruz i veu de Sergi López.

A més a més d’una proposta didàctica per treballar aquest tema a les aules, l’activitat venia acompanyada de la possibilitat de conversar amb el director del film per conèixer més detalls sobre la seva realització. La proposta ha rebut una molt bona acollida per part de l’alumnat que ha servit com a punt de partida per reflexionar sobre la guerra, l’exili, els totalitarismes i les petjades profundes que deixen a la població civil.