Tarraco Altimperial Erasmus 2nESO

Dijous 21 de setembre l’alumnat d’Erasmus de Polònia i de 2n de l’ESO vam fer un viatge en el temps per la Tàrraco altimperial.
Enfilant-nos per la via de l’Imperi Romà a la vora de la muralla vam accedir a l’antiga ciutat pel portal del Roser, just on comença el Passeig arqueològic. A la Torre de l’Audiència vàrem descobrir l’antiga capital romana gràcies a la maqueta de grans dimensions que hi ha exposada. Seguint cap a la Plaça de la font, centre neuràlgic de l’actual ciutat, resseguirem les traces del recinte del Circ passejant per l’arena i investigant les grades amagades sota els esquelets dels edificis circumdants. A continuació, remuntàrem el Carrer Major en direcció al cor de la Tarraco romana on s’ubicava el més sagrat dels edificis, el temple d’August, lloc actualment ocupat per una majestuosa catedral d’època medieval. Baixant per la Plaça del Fòrum i continuant per la Plaça del Rei vàrem abandonar l’època romana coneixent els orígens de la seva fundació.
Deixant de costat la vessant més històrica de la sortida, ens detinguérem en un dels locals de la Colla dels Xiquets de Tarragona, excusa per descobrir una de les tradicions catalanes més genuïna, fascinant, extraordinària i mundialment reconeguda pels valors de companyonia i esforç que encarna: els castells.
La pausa per dinar fou assolellada i, per alguns, passada per aigua. L’indret escollit fou la platja de l’Arrabassada, parada imprescindible per entendre el tarannà de la nostra identitat mediterrània.
Per acabar d’arrodonir la jornada, passejarem altres indrets pintorescos de la ciutat: el seu mercat i la seva plaça de braus (convertida en centre cultural).
El punt final fou el merescut descans al centre comercial, lloc des d’on ens vàrem acomiadar de la ciutat i d’aquest interessant viatge al passat i a la cultura del nostre poble.

FOTOS DE LA SORTIDA AQUÍ