ESTADA A ESTERRI D’ÀNEU

Autores: Laia Caldú i Núria Alañá (2n ESO)

Els dies 14,15,16 i 17 de desembre l’alumnat de 1r i 2n d’ESO vam anar al Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu. Abans d’arribar a Esterri vam fer una petita “Scaperoom” en grups a Gerri de la Sal, població que es caracteritza per l’explotació salina. A la tarda vam fer una petita volta circular per conèixer el que ens envoltava a Esterri. Després de berenar, al voltant de les 18:30 vam anar a explorar el poble d’Esterri. L’endemà vam agafar tot el material necessari i vam anar a analitzar el riu de Son (cabdal, profunditat, amplada, ph, nitrits i nitrat, fauna aquàtica…) amb la finalitat de saber la puresa de l’aigua. A la tarda vam fer una activitat de geologia on vam descobrir alguns tipus de roques. Vam anar a explorar Esterri. Els alumnes de 1r van visitar la Casa Gassia. A la nit vam fer una activitat de pintar amb llums a la foscor, ens ho vam passar molt bé! El tercer dia ens vam posar els pantalons de neu i les raquetes als peus per a passar tot el dia a la Vall de Son. Vam explorar la fauna, la flora i les roques. Vam dinar allí i a les 16:30 ja estàvem tornant amb els 4×4 cap al CdA. Vam gaudir molt de la neu! Els alumnes de 2n vam anar a visitar la Casa Gassia, ens va sorprendre molt. Després vam seguir descobrint el poble. A la nit vam fer una activitat d’astrologia on vam descobrir moltes constel·lacions i vam fer un joc molt divertit. L’últim dia vam agafar l’autobús i vam anar fins al poble d’Escaló per a visitar el Monestir de Sant Pere del Burgal, construcció típica del romànic. Ens van sorprendre molt les pintures i la història. En general ens va agradar molt l’estada, vam gaudir en tot moment descobrint el poble d’Esterri d’Àneu i tot el que l’envolta.

Fotos del 1r dia.

Fotos del 2n dia.