A PEU PER LA COMARCA: FORTS DEL COLLET

Dimecres 19 de maig, l’alumnat de 2n d’ESO va arribar a peu fins els Forts del Collet dins del programa A PEU PER LA TERRA ALTA: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/ie-forts-del-collet-ie-batea-73455297

Durant l’excursió s’han fet alguns trams de la Via Romana i l’activitat s’ha completat amb treballs d’altres àmbits fent recollida selectiva de residus i identificant part de la vegetació trobada durant el recorregut.

A més a més, Pere Rams, arqueòleg de Batea, ens ha explicat el perquè d’aquestes construccions i la seva evolució. L’alumnat ha aprés que els Forts del Collet formen part de la línia fortificada que es va construir durant la Guerra Civil des del Pirineu fins els Ports de Tortosa. També ha pogut comprovar in situ com van treballar les galeries i per a què les feien servir (refugi, artilleria, munició…) ja que van poder entrar a algunes d’elles per visitar-les. Ha segut tota una AVENTURA i tot un DESCOBRIMENT!

Més FOTOS de la sortida