L’escola

L’Institut Escola Pla de l’Avellà és a Cabrera de Mar, un municipi de la comarca del Maresme, situat en una petita vall oberta al litoral entre les localitats de Mataró i Vilassar de Mar. L’entorn combina mar i muntanya amb una gran riquesa arqueològica: un poblat iber, el Castell de Burriac i diversos jaciments romans al nucli urbà. El poble està separat en dues zones ben diferenciades: el centre del poble a la part de muntanya i el barri del Pla de l’Avellà a tocar de mar.

L’IE Pla de l’Avellà és un centre educatiu de titularitat pública del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, únic centre públic del municipi, que va ser creat l’any 2001 com a escola d’educació infantil i primària i que el curs 2019-2020 va convertir-se en Institut Escola. Es tracta d’un centre de doble línia a les tres etapes educatives i l’alumnat prové principalment del mateix barri, del poble de Cabrera de Mar i del poble de Vilassar de Mar, que està a tocar del centre escolar.