TREBALLEM L’EIX TRANSVERSAL DE L’INSTITUT ESCOLA. EL RECICLATGE

El matí del dia 4 de febrer, el centre ha canviat la seva dinàmica i horari habitual per desenvolupar l’eix transversal d’aquest curs: El reciclatge.

Alumn@s, mestres i professorat hem dedicat tot el matí a fer tallers de reciclatge de materials. L’ organització ha estat internivell, barrejant-se a cada taller alumnat de totes les edats (de P3 a 1r d’ESO).
Les activitats proposades han estat ben diverses i s’han fet amb molta imaginació i creativitat productes com: Cases d’ocells, clauers, embolcalls, llibretes, jocs…

Aquí us deixem unes fotografies de la jornada. (Premeu a sobre de la imatge per accedir a l’àlbum)

En acabar, amb els alumnes de 1r d’ESO hem fet un taller ben especial, fabricació de sabons amb oli reciclat. Aquesta darrera activitat s’ha reservat a l’alumnat més gran del centre, doncs requeria molta paciència i ser curós amb les reaccions químiques que es produeixen durant el procés.

Aquí us deixem unes fotografies del taller. (Premeu a sobre de la imatge per accedir a l’àlbum)

La  resta de la setmana, s’han continuat  fent xerrades en alguns cursos, relacionades amb l’eix. Aquí us deixem algunes fotos representatives del dia.

UN DIA A L’ESO AMB L’ALUMNAT DE 6È

El dia 6 de febrer al matí, durant unes hores l’alumnat de 6è ha deixat de treballar les seves matèries per endinsar-se en el món de l’ESO.

Tutores i alumnes s’han traslladat als espais utilitzats per secundària i amb el professorat de biologia i tecnologia han desenvolupat conceptes com respiració cel·lular, fotosíntesi, reproducció de les plantes, pressió i camps electromagnètics (gàbia de Faraday)

Aquí us deixem unes fotografies de la jornada. (Premeu a sobre de la imatge per accedir a l’àlbum)

GEOGRAFIA I HISTÒRIA. LA PREHISTÒRIA

Des de l’àmbit de ciències socials, durant el primer trimestre l’alumnat de 1r d’ESO ha après a analitzar els canvis i continuïtats que ha sofert l’espècie humana al llarg de la història i a relacionar-ho amb les diferents maneres de viure i d’organitzar-se, així com els canvis tecnològics que van ajudar a passar de viure en coves a organitzar-se en civilitzacions.

Per fer-ho, han hagut d’aplicar els procediments de la recerca històrica a partir de la formulació de preguntes i l’anàlisi de fonts, per interpretar el passat, en concret l’època de la prehistòria.

Com ho han fet?
A l’inici de la unitat, es va presentar una notícia recent sobre unes troballes fetes aquestes estiu a la Roca del Bous, a Sant Llorenç de Montgai (La Noguera). A partir d’aquesta informació, van anar formulant preguntes sobre què volien saber de la prehistòria.

Seguidament, van haver de classificar unes restes arqueològiques datades en la prehistòria, fent hipòtesis sobre sobre la seva funció i la informació que ens podíen aportar.


Arran d’aquesta classificació, que van elaborar entre tot el grup, cada alumne/a va triar el que més li interessava i es van crear els equips d’investigació que van permetre fer el “I simposi d’història de Cabrera de Mar. Cabrera Prehistòrica”, on cadascú havia de donar arguments per ubicar cronològicament una resta prehistòrica trobada a la Cova de les Encantades i fer hipòtesis sobre el seu ús.

Finalment, van anar a posar en pràctica tots els coneixements adquirits, i a resoldre les preguntes inicials que no havíem pogut respondre des de l’aula. Durant 3 dies van estar al Camp d’aprenentatge de La Noguera, on van poder treballar com a arqueòlegs i posar-se en la pell dels homos neandertals que van viure a Catalunya.
Trobareu un vídeo sobre l’estada al camp d’aprenentatge en el següent enllaç.

Com que han après tantes coses, hem decidit anar-ho a exposar als alumnes de 1r de primària, explicant-los un conte sobre la prehistòria que van escriure en Toni Bardavio i la Sònia Mañé, professors del camp d’aprenentatge La Noguera.

Aquí teniu un altre vídeo amb algunes imatges.

 

Visita a Brico Depôt, Cabrera de Mar

El dimecres 5 de febrer vam visitar les instal·lacions de Brico Depôt.

Hem aprés com cuidar els nostres boscos i quins productes hem de comprar per col.laborar en la conservació del medi ambient i del nostre planeta.

Ens han explicat moltes curiositats i ens han convidat a un bon esmorzar per recuperar forçes!!!!

 

 

 

PER A UN MÓN MÉS SOSTENIBLE

L’alumnat de 1r d’ESO ha participat en el concurs #elmenjarnoesllença promogut per l’associació Espigoladors en relació al malbaratament alimentari i les seves possibles solucions. Aquesta participació està relacionada també amb el taller que van realitzar el passat octubre sobre el malbaratament alimentari, emmarcat dins la  Setmana Europea de la Prevenció de Residus.

Durant varies sessions, han estat treballant en la creació d’un conte il·lustrat per concienciar sobre aquesta problemàtica medioambiental.

Podeu veure els contes participants en els vidres exteriors de la biblioteca del centre escolar. Animeu-vos a visitar-la!

ELS ALUMNES ESDEVENEN PROFESSORS!

L’alumnat de 4t de primaria ha començat a treballar La Terra i els seus moviments a l`àmbit de medi social.

Com que a 1r d’ESO van fer el TCI “Qui vol veure les estrelles?” on, entre moltes altres coses, havien investigat sobre els altres de l’univers i la relació entre Sol, Terra i Lluna, hem decidit que l’alumnat de 1r d’ESO es convertiria en docent, explicant als nois i noies de 4t de primària tot el que van aprendre.

Ha sigut una experiència molt enriquidora pels dos grups, on els alumnes de primària han posat a prova els coneixements i la capacitat d’explicar-se dels alumnes d’ESO, fent preguntes d’allò més complicades, que han sabut respondre prou bé.

També podeu mirar les fotos fent clic a la següent enllaç.

 

CAMP APRENENTATGE LA NOGUERA. UN PASSEIG PER LA PREHISTÒRIA

Al final del 1r trimestre, l’alumnat i professorat de 1r d’ESO vam anar tres dies a un Camp d’Aprenentatge a La Noguera per posar en pràctica tots els coneixements que havíem après sobre la prehistòria, treballant com a arqueòlegs en un jaciment Neandertal.

Us deixem un vídeo amb alguns dels millors moments de l’estada.

Si voleu més informació sobre els Camps d’aprenentatge cliqueu aquest enllaç

MATARÓ, CAPITAL DE LA NOSTRA COMARCA

Hem anat a Mataró amb  tren!!!!! Sempre havien fet les excursions caminant o en bus.

Hem vist moltes coses que ja hem treballat a l’aula però la visita a la casa Coll i Regàs ha estat espectacular i treballar amb el llapis-3D encara molt més!!!!!

Després hem anat a dinar i jugar a la platja.

ENS POSEM EN EL LLOC DE L’ALTRE

El trimestre passat a valors, vam treballar l’empatia i les diferents capacitats de cadascú. Els alumnes han fet servir només els peus per dibuixar i han pogut  comprovar la dificultat i a l’hora l’habilitat d’aquelles persones que necessiten fer-ho d’aquesta manera.

ACTIVITATS DE GEOMETRIA

El trimestre passat vam treballar els cossos geomètrics i cada parella va fer alguna figura tot recordant els conceptes treballats a classe: arestes, vèrtexs, bases, cares…

CARAVANA DE LA SALUT

Al començament de curs vam participar en un taller de cuina i vam recordar els hàbits saludables de l’alimentació. Va venir un autocar-cuina de Sant Joan de Déu patrocinat per Carrefour.

Va ser un esmorzar diferent!

EL TORTELL DE REIS FRANCÈS

L’alumnat de francès ha celebrat el dia de Reis menjant el tortell de reis francès !

La Galette des Rois (el tortell francès) és un pastís que es menja tradicionalment el dia 6 de Gener.la tradició diu que s’ha de tallar i donar un tros a cada convidat, però amb la particularitat que, el nen o nena més petit ,des de sota la taula i sense mirar el pastís , és qui diu a qui li toca agafar el tall. Aquella persona que trobi la fava es convertirà en rei o reina.

A la classe, ha estat la Georgina la més jove, i la Daniela s’ha convertit en reina!

Avec les élèves de français on a célébré l’épiphanie avec la Galette des Rois!

La Galette des Rois est un gâteau qui se partage traditionnellement le 6 janvier, le jour de l’Épiphanie. On coupe une part pour chaque invité et traditionnellement, l’enfant le plus jeune, passe sous la table et sans regarder dit à qui on donne la part. La personne qui trouve la fève devient le roi ou la reine.

Georgina a été l’élève plus petite, et Daniela est devenue la reine!

 

TANQUEM AMB L’EXPOSICIÓ “EL MÓN DEL CÒMIC”

La setmana passada l’alumnat de 1rESO va acabar l’optativa de còmic amb la presentació de les seves produccions.

Al llarg de tot el primer trimestre, els nostres artistes han tingut un espai setmanalment (2h) per llegir, descobrir, dibuixar i imaginar les seves percepcions sobre el món real o per què no, imaginari i fantàstic.

Han sigut setmanes de descoberta. Han après a interpretar historietes gràfiques, a entendre el llenguatge del còmic i, a planificar i executar el procés de disseny i creació d’un còmic.

Aquí teniu una mostra dels resultats:

Podeu mirar les fotos fent clic a la següent imatge.

 

GAUDIM DEL TEATRE!

El passat dijous 28 de novembre, l’alumnat de 1r d’ESO va gaudir de l’obra Maremar al teatre Poliorama. L’espectacle forma part dels continguts de les matèries de música, llengua castellana i tutoria.

Des de l’àmbit lingüístic, l’alumnat va fer una sessió preparatòria a l’aula per contextualitzar l’obra i ha realitzat el projecte “La voz de la crítica”, en el que com autèntics crítics teatrals, han elaborat una crítica de l’espectacle. A continuació, teniu una selecció de les seves valoracions en el cartell promocional de l’obra.

Des de l’àmbit musical, s’analitzarà el contingut musical de l’espectacle (capella, danses, percussió…) enllaçant amb la temàtica dels refugiats, que és fil conductor de l’obra teatral i que també es treballarà des de tutoria.


TCI. QUI VOL VEURE LES ESTRELLES?

Amb els alumnes de 1r d’ESO hem anat a veure les estrelles per descobrir quins astres hi ha a l’Univers i a quin d’ells podriem anar a viure en cas que haguéssim de marxar de la Terra.

Us deixem un vídeo perquè veieu tot el que hem treballat.

Com que hem après moltes coses, al gener anirem a explicar-ho als alumnes de 4t de primària, que començaran a treballar la Terra. Tots els grups han fet un vídeo per explicar la relació entre el Sol, la Terra i la Lluna. Us deixem també el vídeo que entre tots hem valorat que ho explica millor.

 

CASTANYADA 2019

El passat 31 d’octubre vam celebrar la Castanyada al centre. Pel matí vam fer tallers intercicles on nens i nenes de primària i secundària van treballar conjuntament en la realització d’elements decoratius pels espais comuns del centre.

Per la tarda els nens i nenes d’infantil van fer danses per a tot el centre i tots junts ens vam menjar les castanyes que ens van torrar alguns pares i mares.

Aquí teniu un petit vídeo del que es vam fer.

TCI. COM VEIEM EL MÓN

Els alumnes de 1r d’ESO ja han finalitzat el TCI “Com veiem el món?”, amb el que s’han treballat continguts de geografia i història, llengua catalana, visual i plàstica i de l’àmbit personal i social.

A continuació, us deixem un vídeo, perquè veieu com i què hem treballat en aquest projecte.

Per últim, us mostrem un recull d’algunes de les valoracions que han fet els alumnes en relació al TCI.