CASTANYADA 2019

El passat 31 d’octubre vam celebrar la Castanya al centre. Pel matí vam fer tallers intercicles on nens i nenes de primària i secundària van treballar conjuntament en la realització d’elements decoratius pels espais comuns del centre.

Per la tarda els nens i nenes d’infantil van fer danses per a tot el centre i tots junts ens vam menjar les castanyes que ens van torrar alguns pares i mares.

Aquí teniu un petit vídeo del que es vam fer.

TCI. COM VEIEM EL MÓN

Els alumnes de 1r d’ESO ja han finalitzat el TCI “Com veiem el món?”, amb el que s’han treballat continguts de geografia i història, llengua catalana, visual i plàstica i de l’àmbit personal i social.

A continuació, us deixem un vídeo, perquè veieu com i què hem treballat en aquest projecte.

Per últim, us mostrem un recull d’algunes de les valoracions que han fet els alumnes en relació al TCI.

TALLER MALBARATAMENT ALIMENTARI. “EL MENJAR NO ES LLENÇA”

El passat dia 16 d’octubre, coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, vam fer a 1r d’ESO un taller sobre el malbaratament alimentari “El menjar no es llença”.

Una treballadora de l’entitat els Espigoladors, ens va explicar com les nostres accions a l’hora d’escollir els aliments  que volem i mengem, poden contribuir en el desaprofitament de la producció alimentària i  poden potenciar el canvi climàtic!

Aquesta activitat està emmarcada dins la  Setmana Europea de la Prevenció de Residus.

Podeu mirar les fotos fent clic a la següent imatge.

METODOLOGIA STEAM A L’AULA

Avui s’ha fet a l’institut escola Pla de l’Avellà la primera sessió del curs “Apliquem la metodologia STEAM a l’aula”.
Es tracta d’un grup de treball on participen professores de secundària de diferents instituts del Maresme, amb la voluntat d’aprofundir i crear recursos que es puguin aplicar seguint aquesta metodologia a les aules.

FORMACIÓ DEL CLAUSTRE

Enguany, des del claustre, ens hem proposat fer una formació per redefinir la línia pedagògica del centre aprofitant que som un centre de nova creació que incorpora l’etapa d’ESO. Avui hem iniciat la primera sessió de la formació amb l’equip directiu i el formador, en Francesc Gomila de l’empresa Balma.

“STOP MOTION” PROJECTE D’HISTÒRIA 6è

Avui us volem ensenyar el resultat final de tot el treball i esforç que hem fet els alumnes de 6è durant aquest primer trimestre en el projecte d’història.

Primer vam començar treballant la nostra pròpia història. Tots els alumnes vam fer la nostra autobiografia, recordant moments especials, molts dels quals ja havíem oblidat.

Desprès vam continuar l’eix cronològic de la història del món. Ens vam centrar més en l’Edat Moderna i l’Edat Contemporània, i arran d’això, vam començar a investigar diferents fets històrics importants d’aquestes edats.

Finalment, amb aquests fets històrics vam ambientar els nostres “stop motion” amb històries totalment inventades per nosaltres!

Esperem que us agradin!!

Clàudia Paz