4t. ÀMBIT ARTÍSTIC. Cançó de l’aigua ‘Si vols aigua ben fresca’ + Letkiss i el joc dels gots musicals. 21 de maig

CANÇÓ DE L’AIGUA: ‘SI VOLS AIGUA BEN FRESCA’

Aquest setmana cantarem una bonica cançó que té com a protagonista l’aigua! Una aigua que ens dona vida i que hem d’ajudar a mantenir neta i saludable! Les fonts de les muntanyes sempre són les en brolla la millor aigua!

Primer escoltarem la cançó les vegades que calgui perquè ens la poguem fer la melodia i la lletra nostra! Però també ens hem de fixar bé els moviments de l’Olalariria Olalairiróriró, de mans, cames i peus!

Us deixo el vídeo i, més avall, la lletra:

Aquí teniu la lletra:

Ara que ja teniu la lletra i la podeu cantar, envieu els vostres vídeos en aquest enllaç o al correu d’art!

FOTOS I VÍDEOS QUART

I ara, anem a per la segona activitat:

LETKISS I EL JOC DELS GOTS MUSICALS

Necessitareu una parella  (un adult, pare o mare) que us ajudarà a convertir-vos en súper-heroïnes i súper herois!

Es tracta de fer un diàleg rítmic amb dos gots (o tasses) per persona seguint els patrons rítmics que es detallen més abaix. Recordeu que cada compàs de quatre temps equival a un  MOVIMENT descrit a les instruccions. Us podeu ajudar amb el vídeo tutorial! Us podeu ajudar comptant: UN, DOS, TRES, QUATRE

Us deixo el vídeo-tutorial i abans o després llegiu les instruccions per ajudar-vos!!! Paciència i ànims, súper-herois!

Enllaceu els vostres vídeos en el següent enllaç! FOTOS I VÍDEOS QUART 

5è. ÀMBIT ARTÍSTIC: Flauta ‘En un mercat persa’ i audició ‘El viatge dels nens ocell’. Dijous 7 de maig

* Flauta ‘En un mercat persa’

Avui marxem de viatge a terres misterioses de l’antiga Pèrsia on antigament hi havia un mercat gegant. Hi havia un comerç molt variat on podies trobar des de teixits i teles exòtiques fins múltiples aliments vinguts d’arreu de l’imperi persa. La melodia d’aquesta cançó ens farà viatjar directament cap a aquestes terres.

Agafem la faluta i abans de res, mireu quines notes farem servir: Do agut, La, Sol, Fa, Mi, Re. Primer feu la digitació de les notes, practiqueu una mica jugant amb elles i digueu amb la veu el nom de la nota que marqueu amb els dits; després jugueu bufant i donant un cop d’aire. Finalment, mireu els enllaços dels vídeos i mireu com fa la cançó. Ara ja podeu tocar-la! Si no recordeu les notes, els vídeos us ajudaran.

Les figures que apareixen són fàcils: negres, blanques i dues corxeres.

Escolteu la melodia alhora que la toca l’home i mireu el pentagrama:

Aquí teniu la partitura amb el nom de les notes:

Si no recordeu les notes del pentagrama, mireu aquest enllaç perquè sota les notes ens diuen el nom de cadascuna:

 

*Audició de la cançó ‘El viatge dels nens ocells’

La lletra d’aquesta cançó et farà viure un viatge vital per veure quines possibilitats tens pel que a oficis es refereix!

Prova a canta-la!

En aquest enllaç ( https://drive.google.com/file/d/1MyFl57X548jTQawc-jfbsbdjp7WE7mKA/view ) la podràs escoltar i per poder seguir-la bé, aquí tens la lletra:

Envia’ns els teus vídeos i fotos de les activitats amb el teu nom i curs en aquest enllaç:

ÀLBUM DE FOTOS 5È

Qualsevol dubte, m’escrius al correu electrònic artístic!!

1r. ÀMBIT ARTÍSTIC: Pictograma amb la pluja. Dijous 7 de maig

*Pictograma, piquem de mans el rimte de la cançó plujosa

Avui viatjarem a un país del nord, on no surt el sol i sovint plou. Per exemple, Noruega, on la pluja fa acte de presència quasi cada dia.

Primer es tracta d’escoltar la cançó, i després de picar el ritme seguint els Bim (picar de mans), Bum (fer mistu amb els dits, no passa res si no et surt, fes el gest!) i el Biddy (picar a les cuixes).

Aquí tens el vídeo per seguir:

Envia’ns els teus vídeos amb el nom al següent enllaç

ÀLBUM FOTOS PRIMER

6è. ÀMBIT ARTÍSTIC: Arreu del món! 7 de maig

*All around the world

Oi que us agradaria viatjar per tot el món? O almenys segur que teniu un lloc o país favorit per visitar i conèixer. Amb la imaginació i la creativitat és possible fer-ho sense moure’s de casa.

Us proposo deixar volar la vostra imaginació i fer una coreografia amb la cançó ‘All around the world’.

Podeu fer-ho com vulgueu: sols, amb parelles o en grup (des de la distància, clar!). Això sí, deixeu la vostra empremta artística úinca i personal. Si treballeu en grup, que tothom aporti idees!

Ah, important! Procureu que els moviments segueixin el ritme de la cançó, tenint en compte les parts que hi trobeu dins el mateix tema.

A mesura que s’apropa l’estiu, les ganes de ballar es multipliquen!

Si voleu participar deixeu els vostres vídeos amb el nom i el curs aquí:

Àlbum sisè all around the world

Qualsevol dubte el comuniqueu al correu artístic!

4t. ÀMBIT ARTÍSTIC: Ritmograma i audició de la cançó ‘Exploradors’

*Anem a la muntanya!

Avui farem una sortida que es pot considerar un viatge, ja que quan tornem no serem els mateixos. La cançó invita a treballar algunes figures rítmiques que ja coneixem. Són les negres (TA), les dues corxeres (TI-TI), el silenci de negra (Shh) que podrem picar llegint el RITMOGRAMA d’aquest vídeo

Podeu picar el ritme amb utensilis de fusta de la cuina, picant de mans o amb algun instrument de percussió si en teniu! Recordeu que els cops han de coincidir amb el ‘príncep’ quan toca les boles de les figures rítmiques i no és tan fàcil com sembla!

*Audició de la cançó ‘Exploradors’

Ara et demano que escoltis atentament aquesta cançó la lletra de la qual podràs trobar sota el vídeo. Aquesta bonica cançó ens anima a explorar el món i la Terra per conèixer els secrets que en ella trobem. Anima’t a cantar una estrofa o la tornada de la cançó!!

Aquí teniu la lletra de la cançó

Deixeu en aquest enllaç els vostres vídeos, poseu el vostre nom i la classe!

Àlbum fotos 4t

Qualsevol cosa no dubteu a contactar mitjançant el e-mail.

3r. ÀMBIT ARTÍSTIC: Viatgem al desert i fem una audició. Dijous 7 d’abril

*Un esquimal perdut en el desert

Un esquimal va voler viatjar i veure món, però va anar-hi sense brúixola i va acabar perdut en el desert, just al lloc més oposat d’allà on venia. Es va veure abrigat com un os polar en el punt del planeta on més calor feia. Patia perquè se sentia estrany, però cantant la cançó el va ajudar a estar millor.

Et proposo que cantis aquesta cançó i que puguis acompanyar la lletra amb alguns moviments que t’inventis i que creguis divertits. Et pots disfressar d’esquimal, si vols. Sobretot t’ho has de passar bé cantant la cançó!

Aquí tens la lletra:

Com que una altra manera de viatjar és deixant volar la imaginació, us proposo picar el ritme de la cançó ‘Over the rainbow’, de la pel·lícula El Màgic d’Oz, on els personatges fan un llarg viatge al fons de la fantasia. Si poguéssiu viatjar, a on ho faríeu?

Fixeu-vos que són tres les figures rítmiques a treballar: la negra (TA), el silenci de negra (Shh) i dues corxeres (TI-TI). Podeu picar les figures amb dos utensilis de cuina, o picar de mans el ritme. Feu servir la vostra imaginació!

Deixeu aquí els vostres vídeos i fotografies:

ÀLBUM FOTOS TERCER

I si teniu cap qüestió, no dubteu a contactar amb el e-mail!

2n. ÀMBIT ARTÍSTIC: Anem a Mèxic amb ‘La Bamba’. Dijous 7 de maig

*Anem a Mèxic amb ‘La Bamba’

Avui marxarem a Mèxic, el país d’Amèrica Central, terra d’inques i indis. Però no agafarem cap avió ni vaixell, sinó que viatjarem cantant una cançó popular molt coneguda, ‘La Bamba’.

Tenim varies opcions per treballar la cançó: primer de tot, cantar-la!, després apareixen unes figures rítmiques que podeu picar amb utensilis de cuina (de fusta, per exemple) o amb instruments, si en teniu!

Les figures són conegudes i fàcils, tenim negres (TA) i dues corxeres (TI-TI). Podeu marcar el ritme del tambor o de la maraca, el que preferiu.

La lletra la podeu llegir aquí:

Us podeu disfressar per l’ocasió, si voleu.. A veure com us en sortiu!!

Deixeu els vostres vídeos amb el vostre nom i classe al següent enllaç:

ÀLBUM FOTOS SEGON

4t. ÀMBIT ARTÍSTIC: Dansa de ‘L’oreneta’ Dijous 16 d’abril

Crea la dansa de ‘L’oreneta’

*Audició de la cançó ‘L’oreneta’

Escolta la cançó popular alemanya interpretada pel grup ‘The Penguins’ i prova a cantar-la seguint la lletra https://www.viasona.cat/grup/the-penguins/ballant-damunt-la-lluna/loreneta.

L’oreneta ens remet a un temps de primavera, una estació en què deixem el temps de fred i saludem els nous dies de sol.

*Crea la teva pròpia dansa de ‘L’oreneta’

Ara toca fer uns moviments per ballar la cançó i donar la benvinguda a la primavera!

Penseu que necessitem quatre patrons de moviments (us podeu inspirar en la lletra de la cançó, si voleu!):

Un per la part instrumental, un per la tornada (la part de la cançó que es repeteix) i els dos altres per les estrofes. Feu moure la cadera, els malics, les cames i els braços de la manera més imaginativa!

Si voleu compartir les vostres fotografies, les podeu penajr en aquest enllaç: https://photos.app.goo.gl/enxHxWi4ncbd78xn7

5è. ÀMBIT ARTÍSTIC: Mayumanà . Dijous 16 d’abril

*Preparació de l’espectacle de Sant Jordi

Si el confinament ens ho permet i les ganes i la preparació són les idònies, podrem fer el nostre número pels Jocs Florals, però per això hem d’assajar de valent!

Seguint amb el tutorial amb què hem treballat,  fixa’t bé els ritmes proposats.

*Mayumanà

Visualitza els patrons rítmics que hem anat treballant (les dues introduccions i els dos patrons) i intenta seguir-los portant la pulsació que vulguis (més ràpida o més lenta, tries tu!).

Crea els teus patrons i envia’ns les teves fotografies en el següent enllaç: https://photos.app.goo.gl/G8CiPb5wr9qPjBbJ7

1r. ÀMBIT ARTÍSTIC: ‘La primavera’ d’Antoni Vivaldi. Dijous 16 d’abril

Dirigeix l’orquestra simfònica amb ‘La primavera’ d’Antoni Vivaldi

*Activitat

L’activitat que et proposem realitzar és dirigir una orquestra simfònica, amb gestos i moviments de mans, que interpreta la música de ‘La primavera’ d’Antoni Vivaldi.

*Visualitzar el següent vídeo

Per dirigir bé una orquestra simfònica, com ho fa la directora-vaca del vídeo, has d’aprendre a reconèixer quan la música sona fort o fluix (o piano).

Quan la música sona més intensa, diem que sona fort o molt fort, i quan la música sona menys intensa, sona fluix o molt fluix (o piano).

*Musicograma ‘La primavera’ d’Antoni Vivaldi

Escolta l’audició de la peça d’Antoni Vivaldi ‘La primavera’ i amb l’ajuda del musicograma del video, identifica quan la música sona ‘fort’ i quan la música sona ‘fluix’.

Quan hagis escoltat dues o tres vegades l’audició, atrebeix-te a fer de director o directora d’orquestra amb la música de l’enllaç de fons, i envia’ns la teva proposta en forma de vídeo o fotografia, o explica’ns com t’ho has passat fent de directora d’orquestra! Clica en aquest enllaç i deixa les teves fotografies:

https://photos.app.goo.gl/sFzkWukh7BErR3Rq7

Recorda que la batuta per dirigir és importants. Fes la teva i dirigeix la millor orquestra que puguis imaginar-te!