DUBTES TAR (tests d’antígens)

Us deixem per consultar, aquí a la web…

PREGUNTES FREQÜENTS sobre els test d’antígens (TAR) escolars a les farmàcies adherides

❓ Quina funció tenen els TAR a les escoles?

En un moment d’alta transmissió del virus de la COVID-19, els TAR permeten conèixer quants positius hi ha a un grup estable. La seva funció no és, en aquest cas, la de tallar cadenes de transmissió sinó la d’obtenir una fotografia del moment i prendre les decisions adequades en funció dels resultats.

❓Les farmàcies són l’únic lloc on es fan TAR escolars?

NO, en el cas dels infants d’educació infantil i d’escoles bressol les proves TAR es fan al CAP o punts centralitzats.

❓És obligatori fer-se’l?

NO ho és, però és molt recomanable. Fins i tot si no hi ha simptomatologia, l’alta taxa de contagi d’Òmicron aquest programa ajuda a preservar la presencialitat als centres escolars i facilita que les famílies coneguin si el seu fill o filla té la COVID-19.

❓El meu fill o filla pot anar a classe tot i no haver-se fet el TAR?

SÍ que pot, sempre que no tingui símptomes. Recordar que es disposa de fins a 4 dies per fer-se el TAR gratuït a les farmàcies adherides.

❓He d’esperar que la recepta del TAR aparegui a La Meva Salut?

SÍ. Normalment, aquesta recepta electrònica apareix en menys de 24 hores. Sense la recepta, la prova no pot ser finançada pel sistema de salut.

❓ Si li faig al meu fill o filla un test d’automostra, té validesa?

SÍ. Però en cas de tenir un resultat positiu s’ha de comunicar perquè consti a la història clínica, hi ha diferents vies:
    ➡ a través de citasalut.gencat.cat
   📲 Escrivint una eConsulta a La Meva Salut
   📞 Si no és possible fer servir aquestes vies, també es pot fer trucant el 061 o al CAP

❓El meu fill o filla ja ha passat la COVID-19, cal que es faci el TAR?

Si ha passat la covid en els últims 90 dies no cal i no s’activarà la recepta a La Meva Salut. A partir dels 3 mesos és recomanable per descartar una possible reinfecció.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *