Espai família

L’ús del mòbil

L’ús del mòbil és una realitat quotidiana per a la majoria de les famílies. Els mòbils poden ser una eina molt útil per a l’aprenentatge, la comunicació i l’oci. No obstant això, també poden representar riscos, com ara l’addicció, el ciberassetjament o l’exposició a contingut inadequat.

Per aquest motiu, el nostre centre educatiu considera important que famílies i alumnat treballem junts per aconseguir un ús responsable i segur dels mòbils.

Informació i recomanacions

En aquest espai trobareu informació i recomanacions sobre l’ús del mòbil. Aquestes recomanacions estan dirigides a famílies i alumnat, i tenen com a objectiu ajudar-los a crear hàbits saludables d’ús dels mòbils.

Esperem que aquesta informació i recomanacions us siguin útils.

Enllaços amb recomanacions de l’ús del mòbil segons edat.

Per a infants de 0 a 12 anys

Per a adolescent de 12 a 16 anys

Guia per a famílies cruels i malvades en versió digital de Som Connexió.

A la guia trobareu informació, bons consells, i algunes estratègies, com per exemple:

• Iniciar la incorporació a aquesta tecnologia amb un dispositiu familiar d’ús compartit al qual tenen un accés limitat i en presència d’un adult.
  • Una plantilla de pacte d’ús, exemple que us servirà per arribar a acords amb ells i elles i que podeu anar ampliant o restringint segons la maduresa del vostre fill o filla durant el procés d’incorporació del mòbil.

Enllaç a la guia

Més informació a la pàgina de Som Connexió.

Pàgina del departament d’educació sobre el bon ús de les tecnologies.

Enllaç a la pàgina