23 de Març…

MANIFEST DE RECOLZAMENT AL MODEL D’IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA DE CATALUNYA

La llengua catalana és un valor d’identitat i de pertinença al territori, la qual cosa fa que esdevingui eina fonamental per a la integració i la cohesió social.

Per aquest motiu Catalunya va acordar amb les lleis de normalització lingüística legislades pel Parlament de Catalunya establir el català com a llengua vehicular en l’ensenyament.

L’educació és un element clau de país i els nostres centres educatius tenen el compromís de treballar per una educació de qualitat, equitativa i inclusiva. Les llengües no han de ser rebudes com un obstacle sinó com una oportunitat en l’aprenentatge dels nostres alumnes.

En aquest sentit considerem:

Que el model educatiu de l’escola catalana està consolidat. Aquest model, que està basat en la no separació dels infants i joves per raó de llengua, fa possible el coneixement de les dues llengües oficials per part de l’alumnat en acabar l’ensenyament obligatori, tot afavorint la cohesió social i la igualtat d’oportunitats.

Que la immersió lingüística i la consideració del català com a llengua vehicular han donat força i solidesa al model educatiu català.

Que l’actual model d’escola és el resultat dels esforços de tota la societat, especialment de la comunitat educativa, que amb un consens absolut entorn del model lingüístic, i amb la implicació de pares, mares i del professorat, ha treballat diàriament per tenir una escola catalana, democràtica i de qualitat.

Catalunya és un territori acollidor de moltes famílies nouvingudes, que sempre ha apostat per la integració social a partir de la pluralitat cultural i lingüística. La llengua catalana és una bona eina

pedagògica per transmetre el sentiment de pertinença al territori i treballar per la inclusió i la integració al municipi.

Els centres educatius a través dels seus docents són un recurs de comunicació i transmissió de la cultura catalana per als nostres infants i joves.

En conseqüència:

Tota la comunitat educativa de l’Institut Escola Corbatera vol expressar el seu suport al model educatiu català basat en la immersió lingüística com a eina d’èxit i de cohesió social.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *