Història

L’Escola Lluís Millet fou creada el curs 1977/78. Els terrenys on es troba situada l’escola foren cedits per la constructora de la urbanització Bell Resguard, en benefici del poble, i per a la seva utilitat pública, tal com està redactat en el document corresponent. L’Ajuntament va cedir els terrenys a l’Estat per a la construcció de l’esmentat centre.

L’any 1978 s’incorpora un aulari prefabricat, de manera provisional, però que es va mantenir fins a l’any 2005.

L’any 1983, l’Ajuntament a suggeriment del Claustre de Professors/es i de l’AMPA executa unes obres de modificació i reorganització del pati escolar, encimentant la zona que dona al Bell Resguard, evitant els despreniments de terra.

El nom que va rebre l’escola és un homenatge al cèlebre compositor català Lluís Millet, fundador de l’Orfeó Català, i nascut a la vila del Masnou.

L’origen d’aquesta escola radica en l’augment de la població que va tenir El Masnou a finals de la dècada dels anys 70; va ser la segona escola pública de la localitat i s’inicia com una extensió del col·legi Ocata.

L’oferta escolar del Centre des dels seus inicis era des de Pàrvuls de 5 anys fins a 8è d’EGB; en doble línia. La reforma Educativa va suposar la supressió de les aules de 7è i 8è d’EGB, això va permetre obrir dues aules de pàrvuls de 4 anys (curs 1996-97).

L’any següent es van oferir dues de pàrvuls de 3 anys, però només es va poder obrir una aula donat que els/les alumnes ja s’havien escolaritzat a una altra escola. El curs 2003-04 es va aconseguir el desdoblament d’aquest grup donat l’elevat nombre d’alumnes, tenint així des d’aquest moment doble línia completa.

L’any 2004 van començar les obres de remodelació de l’antic edifici construcció d’un aulari per P3 amb una aula de psicomotricitat i un gimnàs, vestuaris i lavabos exteriors. Es van suprimir les barreres arquitectòniques. L’any 2006 va tenir lloc l’acabament de les obres i, per tant, la tan esperada inauguració.

L’any 2020 es tanca una línia d’I3 provocada per la baixa natalitat i creix com a Institut-Escola amb dos primers d’ESO per començar la Secundària. Al llarg dels anys, el centre arribarà a tenir fins a 4t d’ESO, a la vegada que s’anirà reduint una línia des d’educació infantil.

Aquest curs 2023-24, s’inicia 3r d’ESO i recuperem la segona línia d’I3.