Els projectes de medi: el Lapbook

Des de fa uns anys que l’àrea de medi es treballa des de la metodologia de projectes. Aquest enfocament interdisciplinari permet aprofundir, a partir d’una temàtica concreta, en continguts que s’extrapolen a coneixements curriculars d’altres àrees.
La idea de treball cooperatiu i en grup, s’ha vist modificada per la situació actual que ens ha portat a fer un replantejament i treballar-ho en grups molt més reduïts. Tot i això, s’han seguit emprant metodologies de participació activa, on la recerca de la informació per part dels alumnes és la clau. Per això, ens fem valer del material d’aula, llibres de text o llibres de la biblioteca del centre, combinant-ho amb l’ús de les TIC.
En aquest sentit, els alumnes de 5è han plasmat el seu treball amb un LapBook, una creació visual i original la qual ajuda als alumnes a desenvolupar el pensament crític i creatiu i que serveix de recurs didàctic per comprovar els aprenentatges dels nostres alumnes.