V CONFINT ESTATAL: TRANSFORMANT L’ESCOLA PER TRANSFORMAR POBLES I CIUTATS

Una delegació catalana, formada per dotze alumnes de secundària, dos professores,  dues tècniques i una facilitadora, en representació dels centres educatius que formen part de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (@EscolesXESC) van participar a la V Confint Estatal que es va celebrar a Guadarrama del 3 al 6 d’octubre.

Per l’Institut Escola Joan Ardèvol ha estat un plaer poder formar part d’aquesta V CONFINT.

La Conferència del projecte “Cuidem el planeta” organitzada per EsenRed i el Ministeri d’Educació i Formació Professional i amb el suport del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, té com objectiu compartir problemes ecosocials, vinculats amb els ODS, i intercanviar les accions que des dels centres educatius dels diferents territoris s’estan desenvolupant.

Posteriorment, un total de 7 joves representants de les diferents delegacions, escollits pels mateixos participants, van ser els portaveus per fer arribar el  Manifest que els nois i noies assistents van estar elaborant durant la V CONFINT, al I Foro Urbano de España que es va celebrar del 5 al 7 d’octubre a Sevilla.

A continuació podeu veure el vídeo que sintetitza el treball intens de la V CONFINT i llegir el Manifest que els joves van elaborar.