Consell d’infants

El Consell d’Infants és un espai de participació dels infants de Sant Hilari (alumnes de 5è i 6è de primària) per tal que coneguin els seus drets com a ciutadans, prenguin consciència de la importància de la participació de tots els col·lectius en favor de la convivència i s’apropin als valors de la democràcia.

Aquest programa, impulsat per l’Ajuntament de Sant Hilari, compta amb la participació de les escoles de primària del municipi i pretén que els alumnes siguin partícips de l’anàlisi i del disseny de propostes i solucions de temes relacionats amb el nostre poble. El dilluns 22, representants dels alumnes de cinquè i sisè de primària van anar a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm per formalitzar el Consell d’infants, juntament amb els alumnes de l’Escola Guilleries.

👏🏼 Els regidors, Jordi Moragas i Tònia Canudas, van donar la benvinguda als joves i l’alcalde, Jordi Rotllant, va tancar el Ple Infantil felicitant-los per la bona feina.

🎒 Per part de l’IE Cent Fonts, l’Arnau, l’Abril, la Marta i l’Arlet  ocuparan les regidories del Consell d’Infants del nostre centre.

Aquest curs escolar, hi havia tres propostes per treballar amb uns objectius definits:

• Jocs perduts: recuperació de jocs antics i poder-los ubicar en algun espai del poble.
  • Capgrossos: recerca d’informació de personatges o oficis del poble per fer una renovació dels capgrossos del poble per tal de que siguin més propers a Sant Hilari.
  • Nomenclator dels carrers: recerca d’informació del perquè els carrers es diuen com es diuen per poder fer cartells explicatius als carrers.

En el Ple, s’havia d’escollir quina de les propostes es volia desenvolupar i després d’un procés per explicar i analitzar les diferents opcions, es va fer la votació final on va guanyar la proposta dels 🏏 Jocs perduts 🎲. Ara, els alumnes del tercer cicle de primària de Sant Hilari, hauran de treballar i elaborar una proposta adequada a les necessitats del municipi que permeti implementar-la.

Molt bona feina i endavant!