Emprenedoria i Creativitat

El projecte d’Emprenedoria i Creativitat pretén potenciar la creativitat, la innovació i l’esperit emprenedor dels nostres alumnes, a totes les etapes educatives (EI, EP i ESO). Es tracta de deixar temps, de facilitar abundants materials i recursos, de valorar la diferència i no pas censurar l’error, de promoure la interdisciplinarietat i les connexions, de deixar escollir…

A més, també es treballen de forma sistemàtica, des de EI3 fins a l’ESO, les rutines i destreses de pensament, amb la finalitat de promoure el pensament crític i reflexiu i potenciar el pensament com a mitjà d’aprenentatge.

També s’inclouen les metodologies del Treball per Projectes i de l’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) en diferents àrees i matèries de les diverses etapes. Aquests mètodes permeten que l’alumne sigui actiu en el seu procés d’aprenentatge, fent-lo més autònom i competent i afavoreixen l’aprenentatge participatiu,  potencien el treball cooperatiu i, alhora, permeten treballar les habilitats socials com el saber esperar, el saber escoltar o el saber relacionar-se amb els altres.

L’activitat principal del projecte és l’Innovation Day, un dia especial i diferent, on es deixen de fer les activitats o matèries d’aquell dia i tots els alumnes, de forma individual o en equip, i de temàtica lliure, han de desenvolupar un projecte creatiu del seu interès.

Aquesta activitat està pensada i dissenyada per a que els alumnes siguin creatius i pretén promoure una cultura de pensament divergent. Volem:

• Fomentar la creativitat i una cultura de pensament divergent.
  • Desenvolupar una producció lliure de cada alumne en funció del seu interès.
  • Descobrir el valor de la cooperació, la interacció i la socialització entre diferents etapes.
  • Compartir uns espais, uns materials i unes vivències.
  • Potenciar l’autonomia personal dels alumnes.
  • Aprendre a aprendre.
  • I gaudir, sobretot gaudir!