Visita del Grup Empresarial Vilà-Vila a la Catalunya Central

El passat dimecres 29 de març representants del Departament d’Educació vam visitar la seu central del grup empresarial Vilà-Vila a Sant Joan de Vilatorrada (al Bages). El grup el formen 7 empreses presents a gran part del territori català.

La matinal es va iniciar amb una exposició del recorregut en el temps del grup fundat a partir d’una empresa familiar l’any 1975. Tot seguit ens van presentar totes les empreses de mà dels seus directius, ens van oferir la visita a les instal·lacions centrals i a l’empresa “Desferres Catalunya” al municipi d’Artés.

Un dels motius de la visita va ser l’exposició del conveni de col·laboració entre el Departament d’Educació i el conjunt d’empreses on s’estableixen les bases per l’acollida d’alumnes en modalitat dual provinents de vuit instituts públics. A destacar que, recentment, empreses del grup ja han col·laborat satisfactòriament acollint alumnes d’altres centres docents en pràctiques duals.

La signatura d’aquest conveni ha estat el detonant per proposar un gran ventall de col·laboracions on les empreses i els alumnes d’FP ben segur hi sortiran guanyant.

Durant els propers quatre anys les empreses del grup facilitaran que l’alumnat de cicles formatius es formin a les seves instal·lacions acollint-los en modalitat dual en diferents especialitats: construcció, administració i finances, transport i logística, conducció de vehicles de transport per carretera, automoció, electromecànica de vehicles automòbils i de maquinària, excavacions i sondatges entre altres.

Durant la visita, els directius de les empreses van destacar la necessitat de participar en la formació pràctica de futurs/es professionals i la voluntat d’involucrar-se als altres projectes de divulgació de les professions presents dins el grup empresarial que properament celebrarà el 50è aniversari.

Per altra banda, la coordinadora d’Ensenyaments Professionals a la Catalunya Central va remarcar la importància del suport de les empreses per l’aportació d’una formació de qualitat, com també l’intercanvi de coneixement entre els instituts i les empreses a través de multitud de programes del catàleg de serveis que la Formació Professional ofereix per millorar la professionalitat dels futurs/es tècnics/ques.

Per part del grup empresarial, ens van atendre d’una forma exquisida:

• Director de Pro Serrateix, Sr. Florenci Riera.
  • Director General Vilà Vila Serveis Ambientals, Desferres
    Catalunya i Pujalt Verd, Sr. Albert Morera.
  • Director d’Excavacions Vilà Vila, Sr. Ferran Vilà.
  • Director Exland i Reciclàrids, Sr. Guillem Vilà.
  • Responsable Dept. Jurídic i RRHH del Grup Vilà-Vila, Sra. Ester Cornudella.

La comitiva per part del Departament d’Educació estava formada per:

• La coordinadora d’Ensenyaments Professionals a la Catalunya Central, Sra. Mar Raluy.
  • La coordinadora de PFI a la Catalunya Central, Sra. Eva Rivera.
  • Tècnic en contractació de la unitat d’FCT-dual de la Direcció General de Formació Professional, Sr. Tomàs Marín.
  • Prospectors d’FP dual a la Catalunya Central, Maria Elhombre i Toni Montiel.

Fotografies de la visita a les instal·lacions: