PRIMERES JORNADES FP DUAL A L’INS ALFONS CONSTAFREDA DE TÀRREGA

El passat mes de març l’INS Alfons Costafreda va organitzar les primeres Jornades FP dual del centre. Entre els dies 11 i 26 de març l’alumnat de Cicles Formatius va poder conèixer millor algunes de les empreses a les quals pot optar per realitzar la formació dual.  En un any de pandèmia on no han estat possibles els desplaçaments i visites físiques, institut i  empreses  hem apostat per aquesta fórmula per animar a l’alumnat a formar-se i conèixer els possibles centres de formació dual, que en molts casos poden ser també una opció de projecció i carrera professional. Hi han col·laborat una desena d’empreses, algunes amb les quals el centre ja col·laborava de forma estreta des de fa anys, i també altres amb les quals s’ha iniciat els primers convenis de formació dual. Per això, donat que semblava un any difícil per prosperar i créixer en aquest sentit, la valoració de les jornades ha estat altament positiva a nivell de participació i de resultats.

A més de trobades i el Networking realitzat amb empreses, les Jornades també s’han complementat amb diverses activitats destinades al treball de les anomenades soft skills (o capacitats transversals) per la millora de l’ocupabilitat del nostre alumnat. En aquest sentit s’han organitzat activitats i tallers per treballar habilitats comunicatives, de lideratge, de treball en equip i de preparació de processos de selecció per competències i d’emprenedoria.

Gràcies a la celebració d’aquestes jornades, alumnat, empreses, professorat i entitats col·laboradores, han pogut intercanviar experiències i coneixements i consolidar els llaços  escola-empresa en un context on aquesta formació esdevé un element clau per la millora de l’ocupabilitat i l’èxit educatiu.