Nou Cicle Dual d’Automatització i Robòtica a l’Institut Francesc Ribalta de Solsona

L’institut Francesc Ribalta, va fer la presentació del nou cicle de Grau Superior d’Automatització i Robòtica que s’iniciarà aquest nou curs 23-24.

En Pep Porredon, com a director del centre junt amb l’equip directiu i professors del cicle; la Mar Raluy com a coordinadora d’Ensenyaments Professionals de la Catalunya central amb l’equip de prospectors d’FP dual Toni Montiel i Maria Elhombre, van ser els encarregats de presentar aquest projecte a les empreses del sector convidades.

Es va iniciar l’esdeveniment donant la benvinguda a representants de direcció, recursos humans,  responsables de manteniment i planta d’ AIRA,  AMES  i  VIDMAR i també de l’agència de desenvolupament ADLSOLCAR. En aquesta primera trobada es va reunir a algunes de les empreses més representatives de la comarca, però en un futur el contacte s’estendrà a d’altres empreses interessades per fer-lo més plural i participatiu.

En Pep Porredon, va explicar els estudis que es poden cursar al centre, les instal·lacions de que disposen i sobretot va destacar la importància que es dona des del centre als estudis tecnològics,  promocionant-los ja des de la ESO amb activitats i projectes ben diversos, per exemple el FAIG.

La Mar Raluy, com a representant del departament d’educació, va parlar de la FP Dual i de la importància de mantenir una estreta relació amb el sector productiu per estar al dia,  podent actualitzar programes, eines, metodologies de treball i estudis. Transmetent-ho a tot l’alumnat per aconseguir estudiants més ben formats i competitius en tots els àmbits.

Seguidament en Toni Montiel com a prospector va mostrar el currículum del cicle, explicant cada un dels mòduls que faran els estudiants durant els dos cursos que dura el cicle.

I la prospectora Maria Elhombre, va parlar de les pràctiques duals i el seu funcionament. Les empreses coneixien l’FP Dual, ja que han acollit alumnes en aquest format, d’altres cicles que es cursen a la comarca.

Volem agrair la bona acollida del cicle per part de l’institut Francesc Ribalta, del claustre de professors i de totes les empreses, que des d’un bon principi es van mostrar molt dialogants enriquint la trobada i interessades en col·laborar.

De ben segur serà un èxit i una oportunitat per tota la comarca!