L’institut de Vic oferta el seu catàleg de serveis amb èxit.

En el món educatiu professional, la col·laboració amb l’empresa és fonamental per a la innovació i el creixement dels aprenentatges dels alumnes i de les alumnes de manera vivencial. És per això que l’institut de Vic s’ha proposat com a objectiu donar a conèixer a les empreses el nostre catàleg de serveis. El primer pas va ser la creació de la pàgina web ivicagency, on donem a conèixer totes les possibles col·laboracions entre el món educatiu i el laboral.

El segon pas, gràcies als nostres tutors i tutores d’FCT i dual, és la reunió amb les empreses per explicar-los tots els serveis que els hi podem oferir. A continuació, les empreses ens traslladen les seves necessitats, redactem els convenis de col·laboració corresponents i ja podem treballar plegats.

En aquest article, expliquem una història de col·laboració amb èxit entre institut i l’empresa PIMECSA

Al maig de l’any passat vàrem fer la primera reunió a l’empresa PIMECSA. Ens vam trobar el director de l’empresa, la responsable d’exportació, la tutora d’FCT/dual de comerç internacional i la coordinadora de FCT/dual

Per una part, l’institut va donar a conèixer tots els serveis que podem oferir mitjançant ivicagency. Per l’altra, l’empresa ens va explicar el seu producte i el seu mercat.

Gràcies a la bona comunicació i entesa entre empresa i institut hem pogut, per una banda, signar un conveni de col·laboració dual, així els nostres alumnes i les nostres alumnes del CFGS de comerç internacional poden fer les pràctiques remunerades a PIMECSA, i, per altra banda, un conveni d’innovació. En aquest conveni d’innovació vàrem establir les bases per portar a terme un projecte de prospecció de nous mercats a Llatinoamèrica i Marroc.

El dia 18 de setembre, l’empresa va venir a l’institut, per explicar als alumnes i les alumnes els seus productes, la seva xarxa de comercialització, distribució i les seves estratègies de creixement. Per últim, se’ls hi va plantejar el repte de prospecció de nous mercats als alumnes i les alumnes. D’aquesta manera vàrem aconseguir uns alumnes i unes alumnes motivats, estudiant i aplicant els seus coneixements en una situació real, amb un objectiu final pel qual treballar i obtenir uns resultats aplicables al mercat laboral.