Jornada informativa formació dual a l’INS Cap Norfeu de Roses (9/10/23)

El dilluns 9 d’octubre va tenir lloc la jornada informativa FP dual, adreçada  al l’alumnat matriculat als dos grups de 1r de grau mitjà i superior dels cicles de la família d’Administració i Gestió de l’institut Cap Norfeu de Roses.

Va començar la jornada el Director del centre, Agustí Brunyol, parlant sobre la formació dual i els seus avantatges. Va presentar a la prospectora d’FP, Montserrat Carbonell, qui ens va fer una introducció molt general al que són les estades a les empreses, fent esment de les dues modalitats actuals: FCT i dual, i les condicions per una i l’altra, i coses a tenir en compte a l’hora de triar una o altra modalitat per part de l’alumnat. Seguidament la coordinadora dual, Assumpció Cullell,  va explicar l’evolució de la formació dual a l’Institut, des de la primera promoció totalment en formació dual d’Administració i finances 2016/18, passant pels primers estudiants en formació dual de Gestió Administrativa 2020/22 fins a l’actualitat. Va destacar que cada vegada més empreses fan directament formació dual sense passar per la formació en centres de treball, exceptuant les administracions públiques. Juntament amb la tutora de formació dual de grau mitjà, Eva Calvo, varen explicar les diferències entre la beca formativa i els contractes de treball, com el d’alternança; també van informar dels tràmits per a demanar autoritzacions d’horari especial i de les bonificacions a la Seguretat Social.

Van ensenyar la pàgina de la plataforma sBID que s’usa per aquesta formació, així com l’app, tant per entrar les tasques que es van realitzant diàriament, com la valoració dels informes mensuals, les possibles absències… Van mostrar la web d’FP dual perquè els estudiants puguin trobar tota la informació .  L’alumnat assistent va fer preguntes als quatre ponents de l’acte.

Agraïm a la Montserrat Carbonell la seva visita al centre i al professorat la seva col·laboració.