Jornada FP dual Girona: passarel·la de talents cap a la teva empresa

El passat 21 de novembre, la Cambra de Comerç de Girona va organitzar  la Jornada L’FP Dual: Passarel·la de talents cap a la teva empresa. La jornada estava adreçada a les empreses de les comarques gironines interessades en acollir alumnes en modalitat dual. Per tal de presentar l’FP dual, la Cambra va convidar la prospectora dual de Girona, Montserrat Carbonell, que juntament amb la Sra. Cristina Jiménez, del departament de RRHH de l’empresa Medichem, van exposar les sinèrgies que es creen quan centres de formació d’FP  i empreses col·laboren conjuntament en l’acollida d’alumnes en pràctiques de modalitat dual. Un dels elements que la representant de Medichem va destacar és que si una empresa vol captar talent i incorporar treballadors i treballadores, ha de plantejar-se fer-ho mitjançant l’acollida d’alumnes en formació dual, ja que és molt habitual que els joves i les joves estudiants siguin contractats per les empreses on desenvolupen la seva estada en formació. Les empreses participants van mostrar especial interès en conèixer el tipus de formació que un tutor o tutora d’empresa necessita per l’acollida d’alumnes en formació dual. Agraïm a la Cambra de Comerç de Girona l’oportunitat de poder parlar de l’FP dual a l’entorn empresarial i esperem que les empreses assistents col·laborin, properament, amb els centres d’FP.