Jornada FP dual: generant el futur de les empreses

El 29 de novembre els Serveis Territorials del Penedès van organitzar conjuntament amb la Cambra de Comerç de Barcelona, de l’Alt Penedès i el Garraf, la Jornada FP dual: Generant el futur de les empreses.

La jornada va tenir lloc a la seu de la Cambra a Vilafranca del Penedès i estava adreçada a les empreses del territori interessades en participar de projectes d’FP dual.

Després de la presentació feta pel responsable de la Cambra, en Pep Aijón, la coordinadora d’ensenyaments professionals del Penedès, Sònia Mora, i la prospectora d’empreses, Eva Férriz, van fer una introducció sobre l’oferta formativa d’FP del territori i el model de l’FP dual.

Seguidament es va procedir a una taula rodona formada per empreses que acullen alumnat en modalitat dual de diferents sectors i cicles formatius moderada pel coordinador de prospecció, en Rafel Castaño.

Les persones ponents de la taula rodona van ser: Mònica Cabezas, directora de RRHH de Gedia España SL; Carles Adell, cap de manteniment d’operacions de Família Torres; Enver Aznar, treballador social de la Fundació Redós de Sant Pere i Sant Pau; i Laura Ortega, directora financera i de serveis corporatius i Marc Busquets, cap de producció, d’Elèctrica Güell.

Les aportacions dels i les ponents van ser molt interessants destacant l’alta proporció d’alumnat dual que tenen en referència a l’alumnat que fa FCT, la posterior incorporació a l’empresa de molts/es d’ells/es, el fet que assumeixen aquestes accions com a part de la seva responsabilitat social i la facilitat de treball i comunicació amb els centres educatius.

Alguns aspectes interessants que ens van explicar fan referència a l’acollida dels i les alumnes, i a la selecció de les persones tutores d’empresa. En aquest sentit, ens van parlar de com l’acollida de l’alumnat novell la fan els/les alumnes que acaben la seva estada, fet que dona més confiança i seguretat. També, van veure que la selecció de les persones tutores no s’havia de fer en funció dels seus coneixements o càrrec, sinó de la seva capacitat comunicativa i d’empatia i vocació vers la formació dels i les joves.

A més, ens van fer veure com n’és d’important que hi hagi vincles entre l’escola i l’empresa no només des de la Formació Professional sinó molt abans, per tal que nenes i nens coneguin molts oficis i puguin descobrir interessos i vocacions.

Des dels Serveis Territorials del Penedès agraïm enormement a la Cambra de Comerç l’organització de la jornada i esperem que les empreses assistents s’animin a participar en l’FP dual !