JORNADA DIFUSIÓ FP DUAL SERVEIS A LA COMUNITAT a l’INS VALLVERA

El passat dijous dia 13 d’octubre es va dur a terme al centre la 1a Jornada de Difusió de l’FP dual dins del marc del projecte d’accions d’impuls de l’FP dual del Departament d’Educació.

La jornada, dissenyada tant per alumnat com empreses, es va desenvolupar amb 3 moments diferenciats.

Van inaugurar la jornada el coordinador de l’FP a comarques gironines, Sr. Ivan Ricart, i el regidor de l’àrea de Serveis Generals i Serveis Econòmics, Sr. Toni Vidal. Es va començar amb una xerrada motivacional que va impartir Rafel Sánchez de Creativita. En Rafel va fer molt èmfasis en el què es demana des de l’empresa al seu personal i el què com a futurs i futures treballadors podem oferir a l’empresa. Es van reforçar idees com “L’empresa demana el mateix per a tothom. El que jo dono a l’empresa és únic!” i es va recordar que es transmet el que sabem però sobretot transmetem el qui som i per això és important conèixer-nos a nosaltres mateixos i ser capaços de donar el millor de cadascú de nosaltres per poder gaudir en la feina.

En un segon moment, des de la Taula Rodona es van reforçar aquestes idees de ser capaç de mostrar-se únic i mostrar tots els valors i les aptituds necessàries per anar-se desenvolupant com a treballadores. La Taula va ser conduïda per la Sra. Montserrat Carbonell, prospectora de l’FP dual a comarques Gironines i hi havia la Sra. Àfrica Masó, de l’Ajuntament de Sant Gregori (amb qui es tenen convenis duals amb EDI i a l’espera d’ASCT), la Sra. Pepi Ruiz, de la Cooperativa Suara, amb qui l’institut té un gran nombre d’acords tant d’FCT com dual, el Sr. Carles Gras del gabinet d’Alcaldia de l’Ajuntament de Salt, entitat que participa amb els projectes d’FP dual a la família professional de Serveis a la comunitat i per acabar hi havia 2 alumnes que havien dut a terme les seves pràctiques a l’empresa en modalitat dual, la Nihad i en David, que van aportar la visió de la seva experiència d’una manera excel·lent i molt engrescadora. Tant, que van arrencar uns forts aplaudiments entre el públic assistent! Tothom va coincidir que el camí a la professionalitat passa per “les ganes i l’actitud” vers el treball.

Va concloure la trobada el Sr. Jaume Fàbrega, que va posar èmfasis en el tipus de feina que havien escollit, feina de cura a les persones, destacant que aquesta cada cop serà més important i que calen treballadores i treballadors ben preparats, empàtics i amb il·lusió per fer cada dia el món una mica millor per a les persones de qui tenen cura. Acabat tot l’acte vam tenir la sort de compartir amb unes quantes empreses i amb alguns dels ponents una bona estona de cafè i dolços per continuar debatent sobre la importància de la formació inicial.