III FIRA DE LA ROBÒTICA A GUISSONA

L’INSTITUT DE GUISSONA PARTICIPA A LA FIRA ORGANITZADA PER L’EMPRESA BONÀREA AL CENTRE LA LLAVOR

L’Institut de Guissona, des de la implantació dels cicles formatius al centre l’any 2005, col·labora estretament amb l’empresa BonÀrea. Fruit d’aquesta col·laboració, el curs 2012-13 arrencava un dels primers cicles formatius en modalitat dual de Catalunya.

Des de llavors, quasi un centenar d’alumnes de l’institut han fet l’estada dual en aquesta empresa.

El CFGM de Manteniment electromecànic de l’Institut de Guissona ha col·laborat amb bonÀrea participant a la III edició de la Fira de la Robòtica de Guissona, que va tenir lloc del 23 al 26 de novembre al Centre La Llavor.

La Llavor és un espai educatiu tecnològic gestionat per l’empresa Bonàrea que pretén potenciar les capacitats digitals i habilitats relacionades amb les ciències, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) de l’alumnat escolaritzat a tots els centres educatius de Guissona.

Aquesta tercera edició de la Fira estava centrada en la importància de la intel·ligència artificial i en els seus usos i aplicacions en el món industrial.

S’hi van poder veure robots col·laboratius, vehicles de guiatge automàtic, experiències de realitat virtual, d’intel·ligència artificial, exhibicions i microponències de persones expertes.

A l’estand de l’Institut de Guissona s’hi va poder veure una mostra dels projectes construïts per l’alumnat del cicle formatiu.

Durant els quatre dies de fira el professorat del cicle anava explicant als visitants el mètode d’aprenentatge basat en reptes amb que s’imparteix el cicle. Aquesta explicació, des de la senzilla maqueta del primer repte, construïda per l’alumnat novell de primer curs, fins a la maqueta més complexa del repte 7, que és l’últim, permetia anar visualitzant tots els aprenentatge que va assolint pas a pas l’alumnat durant els dos anys cicle.