II Jornada FP dual INS Ramon Berenguer IV – Cambrils

El passat 30 de març de 2023, a les 10.00 h es va engegar la II Jornada d’FP dual de l’INS Ramon Berenguer IV de Cambrils.

L’acte es va iniciar amb la intervenció de l’alcalde de Cambrils, Sr. Oliver Klein, de la directora del centre, Sra. Ana Espadero i del Sr. Mario Basora, membre del comitè executiu de la Cambra de comerç de Reus. Tots tres van posar en valor la col·laboració del món acadèmic i del món empresarial dins de la formació professional.

Aquesta trobada pretén apropar l’alumnat i el teixit empresarial del territori, conèixer les necessitats i demandes de les empreses i contribuir en la millora de l’ocupabilitat de l’alumnat.  És per això que, al llarg del matí, es van presenciar diferents casos d’èxit de la formació professional, en general, i de la modalitat dual, en concret, on hi van participar alumnes, exalumnes i empreses del municipi.

L’Agustí Sánchez, responsable de l’empresa Semac Yacht Services, va ressaltar que la modalitat dual dona resposta a la falta de mà d’obra en el sector nàutic i col·labora amb el sentiment de pertinença de l’alumne/a dins de l’equip de treball de l’organització. En la mateixa línia, César Quintilla, en representació del Càmping Cambrils Caban, afegia que les hores de pràctiques duals permeten que l’alumnat pugui aprofundir en tasques de més llarga volada i, per tant, millorar la qualitat de l’estada a l’empresa.

L’alumnat va destacar que les pràctiques són un mitjà per conèixer les sortides professionals del cicle que s’està cursant, combatre la por de la inexperiència, entendre l’errada com una part de l’aprenentatge i adquirir confiança davant de les funcions encomanades.

A les 12.00 hores es va iniciar el “face to face”, un punt de trobada d’alumnes i empreses per intercanviar experiències, necessitats i coneixements.

Des de la direcció del centre es valora la jornada de manera positiva i es reconeix que aquesta trobada anual ja forma part d’un tret d’identitat de la formació professional dual a l’institut.