FP 4.0 i Talent Femení

Escola del treball - Indústria 4.0 - Talent femení

L’Escola del treball de Barcelona, el passat dia 11 de desembre va organitzar  l’acte “FP 4.0 i Talent Femení”.

Aquest acte va ser un punt de trobada entre centres de formació professional de les famílies d’edificació i Obra civil, Electricitat i electrònica, Fabricació Mecànica, Fusta, moble i suro,  Informàtica i comunicacions i Instal·lació i manteniment i empreses i gremis del sector de l’indústria.

Amb els objectius de:

Determinar estratègies per la captació de talent femení en famílies professionals de caràcter industrial i digital vinculades a la indústria 4.0.

Mostrar el projecte EdtWomensdays com a plataforma de referència que promou les professions d’oficis vinculats a la indústria 4.0 i altres cicles de vocació tradicionalment masculina.

Conèixer la realitat de les noies en el sector industrial dual.

Es va fer una introducció Binomi dona-Indústria a càrrec de la Núria Salan, química catalana, doctora en ciència dels materials i enginyeria metal·lúrgica, professora de la Universitat Politècnica de Catalunya i l’actual presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia,

I es va fer una taula de treball per determinar i reflexionar sobre:

• Situació actual en relació amb el talent femení en la indústria i sector informàtic.
  • Estratègies i propostes per incentivar i consolidar l’accés a les dones en aquest sector.

Com a conclusió es van arribar a compromisos i accions per poder atraure talent femení al sector industrial i informàtica.