Fira Orienta: el Maresme i el Vallés Oriental

La Fira de l’FP a l’Alt Maresme, que es va celebrar a la Fàbrica Llobet de Calella, va comptar amb la participació de tots els instituts de la zona, incloent-hi els concertats, privats i públics. Aquest esdeveniment va representar una excel·lent oportunitat per als instituts locals per exhibir els seus programes educatius i involucrar els alumnes en tallers participatius. Així com la formació professional dual.

A més a més, va ser una ocasió destacada per als estudiants del cicle de cuina i sala de l’Institut Bisbe Sivilla de Calella, ja que van oferir servei de cafeteria i van preparar un pica-pica per als agents institucionals i els organitzadors de la fira.

Aquesta iniciativa ha estat molt ben rebuda com a mitjà de promoció de l’educació i la formació professional a la comarca de l’Alt Maresme. Per als estudiants, ha representat una oportunitat única per obtenir informació detallada sobre els cicles formatius que poden interessar-los i aclarir qualsevol dubte que puguin tenir com ara la formació professional dual. D’aquesta manera, es facilita als alumnes prendre decisions informades sobre el seu futur professional, ja que poden obtenir tota la informació necessària per determinar quin cicle formatiu és el més adequat per als seus interessos i objectius.

A més de la Fira de l’Alt Maresme, també s’han celebrat altres esdeveniments similars a la comarca. Per exemple, la Fira d’Ocupació a Malgrat de Mar, realitzada al Pavelló Municipal de Germans Margall, va proporcionar als estudiants l’oportunitat de demostrar les seves habilitats i interactuar amb empreses i entitats d’ocupació. A Mataró, la Fira de l’Educació, ubicada a Can Boet, va oferir un espai escalonat per a orientació i informació sobre els diferents cicles formatius disponibles. A Granollers, la Fira Guia’t va ser una mostra més del compromís de la comarca del Vallès Oriental amb l’educació i la transició escola-treball.

En resum, aquestes fires i esdeveniments són fonamentals per a la promoció de l’educació i la formació professional a la regió, proporcionant als estudiants les eines i la informació necessàries per construir un futur laboral exitós.