Comissió de Seguiment de l’Institut Cap Norfeu

Aquest curs hem tornat a fer la Comissió de Seguiment de l’Institut Cap Norfeu de Roses, que és l’òrgan de seguiment i coordinació de les accions previstes als convenis de col·laboració dual.  Es varen tractar, entre d’altres temes, del nombre de places d’estada dels aprenents, la formació dels tutors o tutores d’empresa, els processos de selecció, la compensació econòmica, l’organització i el calendari, les activitats formatives i els mecanismes de seguiment i avaluació de l’alumnat.

Pel que fa a la valoració acadèmica i professional de les promocions actuals vàrem destacar un augment del nombre de contractes versus les beques formatives o d’empresa, si ho comparem amb les anteriors. Així mateix també ha pujat el nombre d’estudiants que no fan la fase optativa d’integració en formació en centres de treball (FCT) sinó que directament ja realitzen les 1000 hores de formació dual (FP dual).

Quant al calendari, vàrem informar que les classes començaran el 12 de setembre en horari de tardes. Ens vàrem referir a la memòria dual, que és un treball que ha de realitzar l’alumnat sobre l’estada a l’empresa i que l’ha d’exposar davant un tribunal, al qual es convida sempre al tutor de l’empresa.

Destacarem entre els acords presos l’increment de la compensació econòmica de l’alumnat en un 8%.

Vàrem puntualitzar que el Ministerio de Educación havia aprovat l’ajornament fins a 1 de gener de 2024 de la inclusió en el sistema de la Seguretat Social de l’alumnat que realitza pràctiques formatives a les empreses. Totes les empreses amb qui tenim signat un conveni de col·laboració dual han rebut còpia de l’acta.

Vàrem finalitzar la jornada agraint la presència del Departament d’Ensenyament a través del Coordinador Territorial d’FP de Girona, Ivan Ricart, i de nombroses entitats i empreses de la comarca de l’Alt Empordà.