Aigües de Barcelona certifica en Excel·lència el servei dual

Aigües de Barcelona ha obtingut el Certificat d’Excel·lència de l’FP dual, que atorga el departament d’Educació, per la seva aposta per aquesta modalitat formativa, que contribueix al desenvolupament professional i l’ocupació de qualitat en el sector de l’aigua.

Aquesta certificació és un reconeixement a l’esforç de la companyia per promocionar el desenvolupament d’aquesta modalitat formativa i la qualitat del servei prestat, posicionant Aigües de Barcelona com a empresa responsable socialment. La distinció reconeix la implicació i el compromís de la companyia amb l’ocupabilitat de qualitat en el sector de l’aigua, en col·laboració amb les administracions públiques i centres educatius, com ara l’Institut Esteve Terradas de Cornellà de Llobregat.

Aigües de Barcelona impulsa l’FP dual des de fa quasi una dècada.  L’any 2015 es va signar un acord marc amb l’Escola Xaloc i ens vam adherir com a empresa col·laboradora al Sistema de Formació Professional Dual. Una aposta per tenir una participació més activa en la formació de l’alumnat que realitzava les pràctiques de l’FP de mecatrònica a Aigües de Barcelona. Posteriorment, el 2021 vam col·laborar amb l’Institut Esteve Terradas per impulsar la implantació del Cicle Formatiu de Grau Superior de l’Aigua, una FP específica per a la nostra activitat. En la primera edició vam acollir en pràctiques de la modalitat dual 15 alumnes, l’any següent en van ser 17 i actualment estan amb nosaltres 15 nois i noies que cursen aquest cicle formatiu.

D’aquesta manera, Aigües de Barcelona s’implica en la formació més enllà de les pràctiques tradicionals, impartint continguts amb valor curricular per a aquell lloc de treball. A més, l’alumnat es beneficia d’una formació especialitzada i valorada pel mercat laboral. Com a resultat d’aquesta col·laboració, podem dir que hem contractat més del 70% dels joves que opten per realitzar l’FP dual a la nostra organització, és a dir, que escullen la possibilitat d’estudiar tot fent pràctiques.

A través d’aquesta iniciativa, Aigües de Barcelona vol conscienciar el teixit empresarial, els centres educatius, les organitzacions i la societat de la necessitat d’impulsar una formació professional dual de qualitat, que contribueixi a reduir la desocupació, millorar la competitivitat de les empreses i acostar el món empresarial i l’educatiu.

Àrea de comunicació

Aigües de Barcelona