Reptes i oportunitats de l´FP i l’FP dual en el sector de l’automoció

La Cambra de Comerç de Lleida va celebrar, el dijous 28 de novembre, la jornada ‘Reptes i oportunitats de l’FP i l’FP dual en el sector de l’automoció’, organitzada conjuntament amb l’Associació Provincial d’Empreses d’Automoció. Una sessió en format de taula rodona que ha reunit empreses, centres formatius i professionals del sector per reflexionar sobre els desafiaments actuals i explorar solucions que millorin l’encaix entre la formació professional i les necessitats reals del mercat laboral. Amb un enfocament participatiu, molts dels assistents també han actuat com a ponents, aportant les seves experiències i perspectives.

Els principals objectius d’aquesta jornada han estat: analitzar els canvis normatius de l’FP a Catalunya, amb especial èmfasi en els contractes formatius d’FP, i avaluar el seu impacte en el sector de l’automoció; identificar les problemàtiques formatives i empresarials que afecten el sector, com ara l’atractiu dels cicles formatius i la captació de talent jove; promoure el diàleg obert entre els diferents agents implicats per dissenyar propostes concretes que millorin la formació de professionals qualificats i afavoreixin la competitivitat de les empreses; així com també reivindicar la figura de la dona dins d’aquest sector tan masculinitzat.

Els centres educatius participants, CTI, l’Institut la Caparrella, La Salle Mollerussa i l’Institut la Segarra, van deixar palès l’atractiu dels cicles de la família per als estudiants i els entrebancs amb què han de treballar l’avanç de la tecnologia i el cost del material per poder formar, tant al professorat com a l’alumnat, l’abandonament dels estudiants o el canvi de sector.

Van recalcar que cal reforçar la col·laboració empresa-instituts i ser conscients que l’alumne/a quan s’incorpora a fer l’estada a l’empresa és un/a alumne/a en formació.

El Sr. Mario Pinilla, President de l’Associació d´Automoció, junt a representants de tallers i concessionaris, va donar a conèixer la problemàtica del sector . Després d´escoltar les empreses va ser el torn dels exalumnes que van explicar la seva experiència durant la formació com a l’estada a l’empresa i la seva trajectòria com a professionals.

Amb aquesta jornada, que va finalitzar amb un cafè networking i va permetre als assistents intercanviar idees i establir contactes, la Cambra de Comerç de Lleida vol contribuir a la construcció d’un model d’FP i FP dual més eficaç i adaptat a les necessitats específiques d’un sector estratègic com és el de l’automoció.

Des del Departament d’Educació i Formació Professional vam explicar la nova normativa i els beneficis i desafiaments dels contractes formatius d’FP. a Catalunya i com afecten aquestes normatives al sector de l’automoció cartell 25-N 2024 .

Ponents: Olga Castilla, coordinadora territorial d’ensenyaments professionals. Montserrat Arnau i Miracle Farreny, prospectores d’FP.

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>