Una sortida a Barcelona per il·lustrar el món gremial de l’edat mitjana!

• Els nois i les noies de 2n d’ESO es van desplaçar a la capital per aprofundir en els seus coneixements d’aquest període històric.

Sabaters, argenters, terrissaires, bastaixos… Hi ha una pila de carrers i places a Barcelona que encara conserven els noms dels antics artesans de la ciutat.

Al llarg d’aquest dimarts 16 de maig, l’alumnat de 2n d’ESO ha dut a terme una visita a la Ciutat Comtal emmarcada en l’estudi de la ciutat medieval i el sistema gremial. D’aquesta manera, han descobert què feien, com estaven organitzats, com treballaven i com vivien els barcelonins de l’edat mitjana.

El dia ha transcorregut pels carrers gremials del barri de la ribera i Santa Maria del Mar. El jovent ha pogut visitar la basílica, juntament amb els palaus del carrer Montcada. En acabar la sortida, els nois i les noies han continuat la visita a la casa dels entremesos, on han pogut veure de prop algunes de les figures que conformen els seguicis populars de la ciutat i que antigament eren portades pels diferents gremis.

Per finalitzar la visita, després de dinar han pogut passejar pels carrers del Gòtic, on han descobert alguns dels vestigis de la BARCINO romana que queden amagats i han pogut escoltar llegendes de la Barcelona medieval. Una excursió genial i carregada d’aprenentatges!