Últim Job Shadowing del programa Erasmus+… Muito obrigados, Portugal!

• En Jesús Gasco i la Gemma Campmany, docents de l’IE Els Tres Pins, també participen la darrera setmana de juny en aquesta experiència de mobilitat internacional.

Punt final a la primera participació de l’IE Els Tres Pins al programa Erasmus+, un projecte cofinançat per la Unió Europea i que enguany ha donat l’oportunitat als nois i noies de Vallromanes de viure una experiència de mobilitat internacional vinculada a la matèria d’STEAM.

Després dels dos viatges de l’alumnat a Portugal, un d’ells a Ermesinde i l’altre a São João da Madeira, i també les estades de dos professors per conèixer diferents metodologies educatives, aquesta vegada dos docents diferents també han pogut viure aquesta experiència i han protagonitzat el tancament del projecte.

Al llarg de cinc dies, en Jesús i la Gemma han pogut conèixer l’organització i el funcionament dels centres visitats, les noves metodologies aplicades i algunes de les activitats que desenvolupen els seus docents. Gràcies a la feina feta, els docents de l’IE Els Tres Pins podran posar en pràctica noves estratègies i mètodes pedagògics, i així millorar la qualitat educativa del centre vallromaní dia rere dia.

La seva setmana, al detall
El primer dia van fer una reunió amb el coordinador d’Erasmus de l’Agrupamento de Escolas de Ermesinde i van visitar aquest centre d’educació, mentre que el dimarts es van desplaçar a l’Escola Básica Gandra i l’Escola Básica de Sampaio, ambdues de Primària, per conèixer els seus respectius projectes educatius. Ja a la tarda, van efectuar una reunió d’STEAM amb diversos professors locals -de matemàtiques, física i química i tecnologia- per debatre entorn d’idees i projectes que es podrien encabir en els pròxims anys al projecte Erasmus+. A Ermesinde també van aprofitar per conèixer l’Escola Básica da Bela.

Ja durant la jornada de dijous, la mestra i el professor de l’IE Els Tres Pins es van desplaçar a São João da Madeira i van voltar per l’Escola Básica Ribeiros amb la intenció de veure com treballen i establir contactes per a futures activitats conjuntes. Més tard, i perseguint el mateix objectiu, van fer el mateix durant la seva visita a l’Escola Básica e Secundária Oliveira Júnior, on van conversar sobre propostes educatives per realitzar durant l’Erasmus+ o l’eTwinning.

Al llarg d’aquesta intensa setmana a Portugal, també va donar temps per gaudir d’espais d’oci i visites culturals a Porto. El més important és, però, que en Jesús i la Gemma tornen a l’IE Els Tres Pins amb la maleta carregada d’experiències i aprenentatges per aplicar amb el jovent vallromaní a partir del pròxim curs.