Què hi tenim al cap? Plàstica, Castellà i Català per conèixer-nos millor a 1r d’ESO!

• L’alumnat treballa des de diferents àmbits el seu vessant més creatiu i artístic.

Els nois i les noies més petits d’ESO finalitzen el primer trimestre coneixent-se millor. A través de diferents projectes, l’alumnat ha aprofundit en el seu caràcter, els seus neguits i les seves inquietuds.

D’entrada, en l’assignatura de Visual i Plàstica han treballat les proporcions del rostre humà, amb imatges de perfil i frontals, i incloent-hi també una pluja d’idees al cervell entorn de les seves emocions. Per fer aquest projecte, el jovent s’ha inspirat en l’obra de l’il·lustrador Asis Percales (@asispercales).

D’altra banda, en l’assignatura de Llengua Castellana s’ha treballat l’autoretrat per introduir-se en els textos literaris. Amb una sèrie de premisses, i amb l’objectiu de començar a tractar diverses figures literàries, els autoretrats han servit per aprofundir en l’autoconeixement i la descoberta d’un/a mateix/a.

Per acabar, en l’assignatura de Llengua Catalana s’ha treballat un diari personal cada setmana, seguint l’estil del llibre de lectura que s’ha treballat aquest trimestre (‘Duna’, de Muriel Villanueva). Al llarg d’aquests relats, l’alumnat ha exposat les seves reflexions, aventures, problemàtiques d’adolescents i de tot allò que han volgut compartir de manera confidencial amb ells/es mateixos/es i amb el professor de Llengua. Amb l’entrega regular de redaccions, l’alumnat ha hagut d’autocorregir-se les errades i presentar un diari final amb l’evolució del seu trimestre.