L’alumnat de 4t d’ESO, de visita a la Colònia Vidal de Puig-reig

• Les noies i els nois més veterans del centre s’han desplaçat aquest dilluns 29 de gener a Puig-reig.

La sortida escolar ha permès el jovent de Vallromanes fer una introspecció i situar-se en el moment de la revolució industrial a #Catalunya. Al llarg de la jornada, l’alumnat de l’@ietrespins ha visitat els espais industrials, culturals, d’oci i serveis, i d’aquesta manera s’ha pogut fer una idea de com era la vida quotidiana i laboral de les famílies catalanes del moment.

Més informació del Museu
El Museu de la Colònia Vidal de Puig-reig proposa conèixer com era la vida i el treball en una colònia tèxtil del 1900 fent un recorregut per l’interior de la Colònia Vidal que fins a l’actualitat ha conservat el patrimoni completament.

La Colònia Vidal és una de les colònies tèxtils que es van instal·lar al peu del riu Llobregat durant l’últim terç del segle XIX i els primers anys del segle XX per a utilitzar la seva aigua com a font d’energia. Va ocupar el darrer espai que quedava lliure entre Navàs i Berga, la zona on es va crear la principal concentració de colònies d’Europa.