L’alumnat de 3r d’ESO descobreix el Pla Cerdà i la ruta modernista

• En una proposta liderada per la professora Helena Garví des de l’àmbit matemàtic, els i les joves de l’IE Els Tres Pins van dur a terme la primera sortida curricular del curs el passat dijous 13 d’octubre.

Grans descobertes geomètriques dels nois i les noies de 3r d’ESO durant la seva excursió a Barcelona. En un dia esplèndid, l’alumnat tutoritzat per en Jesús Gasco va gaudir d’una sortida en què les matemàtiques van ser les grans protagonistes pels carrers de la capital de Catalunya. Tot passejant per l’Eixample, l’alumnat va poder fer diverses activitats relacionades amb el Pla Cerdà i la ruta modernista.

Equipats amb material adequat -regles, calculadores i cintes mètriques, entre d’altres estris-, el jovent de l’IE Els Tres Pins va poder estudiar les rajoles de Barcelona, en concret els panots Gaudí que recobreixen el Passeig de Gràcia. Van treballar, doncs, les simetries i les rotacions i van classificar els objectes segons aquestes proporcions i girs.

Atès l’èxit de la proposta i la bona valoració que en va fer l’alumnat, està previst que aquesta excursió curricular tingui continuïtat al llarg dels propers cursos.