L’alumnat de 1r d’ESO aprèn i reflexiona durant la xerrada “Desmitifica l’alcohol”

• El jovent tutoritzat per l’Anna Gallardo i en Carles Ripol aprofundeix sobre diverses addicions i pren consciència sobre el perill del consum de diferents tipus de substàncies.

Parlar sobre el fenomen de les addiccions és fer-ho sobre un tema dinàmic, complex i amb gran transcendència des de la perspectiva social i sanitària. Per aquest motiu, els nois i les noies de 1r d’ESO han assistit aquest divendres 4 de novembre a la xerrada “Desmitificar l’alcohol”, emmarcada en el Pla de prevenció en el consum de drogues i pantalles, una proposta que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Durant la sessió, que ha tingut lloc a la Sala Àgora i ha durat dues hores, l’alumnat ha debatut i après sobre diferents situacions que els inquieta, com el consum de tabac, alcohol o drogues, o l’assetjament escolar i el tractament de les malalties mentals. Més enllà de l’explicació teòrica del tallerista, els i les joves també han fet diverses dinàmiques grupals de role play per prendre consciència del seu grau de responsabilitat i també per aprendre a saber dir que NO davant la pressió de grup.

Més informació d’aquesta activitat d’educació per a la salut
La Mancomunitat del Galzeran, amb el suport de la Diputació de Barcelona, va decidir unificar esforços per elaborar un Pla de Prevenció en el Consum de Drogues i Pantalles d’àmbit supramunicipal anomenat CRÍTIC per tal que esdevingués una eina de referència. Per a més informació, podeu consultar el web https://serveicritic.wordpress.com.