Geologia, biologia i entorn en un Camp d’Aprenentatge meravellós a la Garrotxa!

L’alumnat de 3r d’ESO potencia la seva cohesió en tres dies intensos i suma una nova experiència personal i pedagògica.

Des del dilluns 22 fins al dimecres 24 de maig es va dur a terme la sortida de 3r d’ESO del Camp d’aprenentatge de la Garrotxa, que es va desenvolupar en coordinació amb el personal del camp d’aprenentatge i l’Alberg d’Olot, situat al municipi d’Olot.

Durant aquests tres dies l’alumnat va viatjar per tota la comarca de la Garrotxa per realitzar un conjunt de pràctiques relacionades amb la biologia i la geologia de la zona. Concretament, es van treballar els conceptes vinculats a l’ecologia i les relacions de la societat amb l’entorn. També es van visitar algunes indústries locals vinculades a l’entorn i el museu del Parc Volcànic de la Garrotxa.

Des del centre es creu convenient propiciar que l’alumnat aprengui a desenvolupar-se en entorns diferents dels que habiten quotidianament i coneguin activitats culturals, laborals i socials d’altres èpoques, vinculades al territori. Amb aquesta finalitat es va escollir aquest camp d’aprenentatge per la varietat pedagògica que ofereix així com per al bon estat dels paratges a visitar, considerades un referent a nivell nacional tant per l’envergadura com per l’estat de conservació.

Paral·lelament, també es veu pertinent la participació de l’alumnat en aquesta sortida per tal d’afavorir les dinàmiques i les sinergies que hi ha entre els companys, així com intensificar la convivència per propiciar l’empatia, la cohesió de grup, el treball en equip i l’autonomia en entorns nous.

A continuació, us deixem la galeria d’imatges de la jornada en accés restringit perquè les pugueu veure i descarregar. Per accedir-hi, cliqueu a la foto de “més” i identifiqueu-vos amb el correu @trespins.com.