Els padrins lectors s’acomiaden després d’un valuós intercanvi de lectures i aprenentatges

• L’alumnat d’I5, Cicle Inicial i Cicle Superior posen punt final a un curs en què s’han continuat teixint vincles educatius i afectius.
La iniciativa Padrins Lectors: La lectura és fonamental en l’educació dels nostres alumnes i per tal de dinamitzar-ne el seu aprenentatge ja fa uns quants cursos que realitzem el projecte ‘Padrins Lectors’. Es tracta d’una activitat cooperativa que consisteix a fer que alguns/es dels alumnes més grans siguen padrins de lectura dels més petits/es que encara no tenen assolida del tot la lectoescriptura.

Això vol dir que cada padrí es compromet a ajudar a aprendre a llegir el seu company/a i millorar la seva habilitat lectora, al mateix temps que l’engresca i li encomana el gust per la lectura. D’aquesta manera, l’alumnat adquireix un compromís amb aquest projecte i té una responsabilitat.

D’entre els aspectes positius que aporta l’activitat:

• Motiva a llegir als alumnes i connecta amb els seus interessos.
  • Responsabilitza als més grans de l’atenció i cura dels petits, i els fa conscients que ells/elles són el seu exemple, amb tot el que això implica.
  • Afavoreix la relació entre els diferents nivells i millora la convivència dins el centre, ja que es treballa de forma cooperativa.
  • Es treballen continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals.
  • Hi ha una especial inclusió de tot l’alumnat donat que es presenten tasques de diferents graus de complexitat que respecten els diferents ritmes d’aprenentatge.