El #25N es viu des de la música a l’IE Els Tres Pins

• Amb el lema ‘entenem allò que escoltem?’, l’alumnat de Secundària reflexiona entorn de les lletres masclistes i carregades de violència d’algunes cançons.

Amb motiu del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, que se celebra aquest divendres 25 de novembre, l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO ha dut a terme una jornada especial per tal de reflexionar entorn de la forta càrrega de violència i masclisme que acompanyen les lletres de les cançons més actuals.

Després d’escoltar diverses peces musicals i veure alguns videoclips, l’alumnat ha hagut de dibuixar un minicòmic d’aquells fragments més significatius d’aquestes cançons. Tot seguit, s’ha debatut i reflexionat sobre la temàtica, el missatge que transmeten i la necessitat de prendre consciència de manera col·lectiva. Per finalitzar, el jovent de l’IE Els Tres Pins ha hagut de donar-li la volta les cançons i ha hagut de proposar lletres més adequades, igualitàries i respectuoses.

Les diapositives que s’han projectat al llarg del matí són les següents: