Debat i conscienciació a 1r d’ESO amb la xerrada “Tabacs i altres fums de color”

• El jovent de l’IE Els Tres Pins va participar el passat dijous 26 d’octubre en un taller molt interessant.

Són conscients els/les alumnes sobre els problemes del tabac? Són conscients de les noves addiccions i de tot el que impliquen? De tot això i molt més es va parlar i debatre extensament el passat dijous a 1r d’ESO.

Els objectius de la sessió eren conèixer els efectes sobre l’organisme i el comportament del tabac, vàpers, catximbes…, analitzar les estratègies publicitàries que utilitzen les empreses per vendre els seus productes, potenciar una presa de decisions crítica, autònoma i responsable i facilitar processos d’aprenentatge col·lectius.

La valoració de l’alumnat de 1r d’ESO va ser molt positiva. “M’han convençut de no fumar i m’ha semblat molt interessant i útil”, va dir una de les alumnes. D’altra banda, un altre jove participant va assegurar el següent: “M’he adonat de diferents coses que no sabia”.

Així doncs, en un taller conduït pel Servei Crític i emmarcat en el Pla de prevenció en el consum de drogues i pantalles, una proposta que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, els/les joves van abordar de forma genèrica tot allò que rodeja al consum de tabac, vàpers i catximbes.