Sortida al Món Sant Benet

El dijous 2 de novembre els alumnes de l’ESO de l’Escola Sol-Ixent vam fer una visita al monestir de Sant Benet, a prop de Manresa.

El dijous 2 de novembre els alumnes de secundària vam anar d’excursió al monestir de Sant Benet, que data del segle X. El viatge va durar aproximadament un hora i mitja. Un cop vam arribar teníem molta gana i vam esmorzar. Seguidament ens vam separar, cada curs va ser guiat per un monitor diferent. A la nostra classe de 3r ens va tocar un monitor molt simpàtic i ens ho explicava tot amb el mínim detall. Va ser molt interessant el mètode que va utilitzar perquè poguéssim entendre la història, ja que ens va projectar molts vídeos sobre el monestir. N’hi havia que eren animats i molt originals com el de la missa que feia un bisbe o,per exemple, a la cuina hi havia una projecció d’un home d’aquella època fent pa. Vam observar les columnes que hi havia al pati, les cel·les del monjos, la roba que portaven, els llibres que escrivien; fins i tot el monitor que teníem ens va voler mostrar un llibre que tenia més de 300 anys. Després vam sortir a la terassa on els monjos feien festes i allà vam aprofitar per fer la foto de grup.

Seguidament, una vegada finalitzada la volta al monestir vam anar a un centre alimentari que es deia ALÍCIA, el nom del qual està compost per les inicials d’aliments (ALI) i ciència (CIA). Allà vam tenir unes monitores molt simpàtiques amb les quals vam fer un taller que s’anomenava “Correfogons”. Ens van dividir en grups de 4 i 5 persones. Després la monitora  feia una pregunta que tenia a veure amb els aliments. Cada grup li va tocar un estri que havíem d’utilitzar per contestar les preguntes i tenir el luxe d’escollir el plat que volíem fer. Vam cuinar: lasanya amb peix, fideus amb verdures i peix, “tortitas”, pollastre amb patates. També podíem aconseguir ingredients extra per decorar la presentació dels plats responent a les preguntes que feia la monitora. Per últim, per les postres tots teníem els mateixos ingredients: un plàtan, una taronja i iogurt, i cada grup havia d’utilitzar la seva imaginació i fer un bon plat.

Els altres cursos van fer tallers diferents. Els de 1r d’ESO  van fer un taller que es deia “Set ciències a la cuina” que consisitia amb experimentar amb l’esferificació, l’osmosi, la concentració d’aliments, l’emulsió… Els de 2n van fer el mateix taller que nosaltres, però amb diferents plats. I els de 4t un altre taller que es deia “ Fenòmens a la cuina” on van fer un flam de xocolata, una truita sense ou i pa sense gluten.

Una vegada acabats els tallers va arribar l’hora d’anar-nos-en cap a casa. En conclusió: ha sigut una excursió molt divertida i sobretot interessant perquè hem après molt sobre la cuina i  la vida que tenien els monjos del s.X d.c.

Najoua  i   Nihad

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *