CICLE INICIAL

APADRINAMENTS DE LECTURA

Un curs més els nens i nenes de primer ens hem trobat amb els de Cicle Superior per dur a terme els apadrinaments de lectura. Una activitat quinzenal, que agrada molt i enriqueix a petits i a grans. N’hem gaudit molt i els fillols vam fer un regalet de Nadal als nostres padrins i padrines. […]

APADRINAMENTS DE LECTURA Llegeix més »

SORTIDA A LES GAVARRES

Al llarg d’aquest tercer trimestre els nens i les nenes de Cicle Inicial estem estudiant les plantes: les seves parts i quines funcions tenen, el seu cicle, com s’alimenten, com es reprodueixen i com es relacionen amb l’entorn, quins usos en podem treure d’elles….. Relacionat amb aquest treball el passat dilluns 11 de maig hem

SORTIDA A LES GAVARRES Llegeix més »

TREBALLEM EL PES A 2N

A segon hem estat treballant el pes aquest mes d’abril. Hem après a fer servir la balança tot comparant el pes de taronges, llimones i mandarines i també hem fet estimacions de quantes en caben en un quilo per després comprovar-ho. Hem treballat el quilo, el mig quilo i el quart de quilo. Us deixem

TREBALLEM EL PES A 2N Llegeix més »

HERBES REMEIERES

L’Elena ha vingut a fer-nos una xerrada als nens i nenes de Cicle Inicial ja que estem estudiant “Les plantes” i ella és biòloga i experta en plantes. Ens ha explicat diferents usos que poden tenir les plantes, sobretot els remeis que podem obtenir de la natura. Després hem fet algunes activitats relacionades amb totes

HERBES REMEIERES Llegeix més »

BICICLETADA

El dimecres 22 d’abril, tot l’alumnat de l’escola vam fer la bicicletada. Els més petitons d’Educació Infantil, vam anar a la pista a fer un circuit d’obstacles que havien preparat les mestres. Cicle Inicial vam anar fins la font del Rossinyol. Després de jugar una estona, vam anar fins al pavelló, on vam esmorzar i

BICICLETADA Llegeix més »

SORTIDA A GIRONA

El dimecres 15 d’abril, els nens i nenes de Cicle Inicial hem anat d’excursió a Girona. Pel matí hem fet la visita guiada a la Catedral per descobrir com es va construir la Catedral, quins materials es van utilitzar i quins tresors hi ha a dins. Un cop feta la visita hem fet un taller

SORTIDA A GIRONA Llegeix més »

OBJECTES I MATERIALS

Els nens i nenes de Cicle Inicial hem estat treballant el tema d’Objectes i Materials a les hores de treball global. Hem estat aprenent i investigant sobre la matèria, el seu origen, quins son els seus estats… Si voleu veure les imatge del que hem fet aquests dies, cliqueu aquí.

OBJECTES I MATERIALS Llegeix més »

LES HORES

A primer hem acabat aquest segon trimestre treballant amb el rellotge a les sessions de matemàtiques. Hem après a dir les hores en català i hem fet moltes activitats i jocs relacionats amb les hores i el rellotge. Si voleu veure com hem treballat cliqueu aquí.

LES HORES Llegeix més »

EXPLIQUEM LLETRA LLIGADA A I5

Els nens i nenes de 1r vam anar dimarts a explicar als d’I5 com treballem la lletra lligada a primària ja que sabem que tenen moltes ganes d’aprendre’n. A la classe vam estar pensant de quina manera hem après nosaltres per després poder-ho explicar. També els vam portar material per a què puguin començar a

EXPLIQUEM LLETRA LLIGADA A I5 Llegeix més »

MESURA A 1R

A primer hem estat treballant mesura aquest trimestre. Hem après que 100 centímetres fan 1 metre, ens hem estat mesurant a nosaltres i a diferents objectes de la classe. Volem mesurar-nos dues vegades més a veure com i quant creixem. Hem aprofitat que a Treball Global estàvem estudiant l’aparell locomotor per a mesurar alguns dels

MESURA A 1R Llegeix més »

L’APARELL LOCOMOTOR

Des que va començar el segon trimestre les nenes i els nens de CI hem estat treballant l’aparell locomotor. Hem après moltes coses sobre l’esquelet i la musculatura del cos humà. També hem fet diverses activitats sobre com cuidar el nostre aparell locomotor. Ara ja hem començat el tema següent, del qual us en parlarem

L’APARELL LOCOMOTOR Llegeix més »

EL POBLE

Al llarg d’aquest trimestre els nens i les nenes de Cicle Inicial hem estat estudiant el nostre poble i diferents aspectes com els veïnats, els pobles fronterers, els punts d’interès… També hem treballat educació viària: hem descobert algunes de les senyals de trànsit, hem après a detectar perills i coneixem algunes recomanacions de seguretat. El

EL POBLE Llegeix més »

VISITA A L’AJUNTAMENT

Fa un parell de setmanes els nens i les nenes de cicle inicial vam fer una visita a l’ajuntament de Sant Jordi Desvalls dins el treball que estem fent del poble. Allà ens va rebre la Marina, l’alcaldessa, que ens va ensenyar les diferents dependències de l’ajuntament, vam conèixer algunes de les persones que hi

VISITA A L’AJUNTAMENT Llegeix més »

VISITEM ELS BOMBERS

El passat divendres 24 d’octubre els nens i les nenes de CI vam visitar el parc de Bombers de Torroella de Montgrí ja que, dins el tema de treball global d’EL POBLE, estem coneixent diferents serveis municipals. Ens ho vam passar d’allò més bé. Vam poder practicar per ser bombers i bomberes, ens vam donar

VISITEM ELS BOMBERS Llegeix més »

SEGUIM EL RASTRE

Durant aquest mes de maig els nens i les nenes de cicle inicial hem fet dues sortides per l’entorn de Sant Jordi per descobrir alguns rastres d’animals vertebrats que podem trobar pel nostre poble. El dimecres 7 vam passejar amb l’Eva, que ens va explicar un munt de coses sobre petits animalons que podem trobar

SEGUIM EL RASTRE Llegeix més »

CONEIXEM L’SPIRIBOL

Aquesta setmana, l’alumnat de primària hem fet un tastet de l’Spiribol. Però, què és exactament? Es tracta d’un esport encara poc conegut i molt dinàmic, creat cap al 1950 per una família de Granada. La mare i el pare, amb onze fills i filles, farts d’anar darrere de la pilota cada cop que jugaven pels

CONEIXEM L’SPIRIBOL Llegeix més »

COLÒNIES A MAS PAGÈS

Els dies 9,10 i 11 d’abril els nens i les nenes de l’escola vam anar de colònies a Mas Pagès de Sant Esteve de Guialbes. A les colònies vam treballar a partir de centres d’interès. Cicle Mitjà i Cicle Superior vam fer Gamificació amb activitats com Herois i monstres o A la conquesta del tron. Cicle

COLÒNIES A MAS PAGÈS Llegeix més »

TREBALLEM ELS 5 SENTITS

Els nens i les nenes de Cicle Inicial hem treballat el tema dels 5 sentits. Hem descobert coses molt interessants com el llenguatge de signes que fan servir les persones sordes per comunicar-se o l’alfabet Braille que utilitzen les persones cegues per poder llegir. També hem fet activitats molt divertides com el “light painting”, que

TREBALLEM ELS 5 SENTITS Llegeix més »

Desplaça cap amunt
Ves al contingut