SORTIDA AL MIRADOR DELS ORRIS: DESCOBRINT EL PARC NATURAL DEL CADÍ-MOIXERÓ

El passat divendres 29 de novembre, els alumnes de Cicle Mitjà i Superior de l’escola van participar en una jornada educativa al Mirador dels Orris, emmarcada dins la Situació d’Aprenentatge “Junts per la Natura”. Aquesta activitat tenia com a objectiu principal aprendre sobre els espais naturals protegits, reflexionar sobre la seva importància i explorar com podem contribuir a la seva preservació. El dia ens va acompanyar moltíssim! Sol i bona temperatura.

Presentació del Parc Natural

La jornada va començar amb una introducció al Parc Natural del Cadí-Moixeró, dirigida pel Toni, educador ambiental del parc, amb qui ja hem col·laborat en diverses activitats aquest curs. Amb l’ajuda de mapes, binocles i el propi paisatge com a exemple, els alumnes van descobrir:

  • Què és un parc natural i quins són els seus objectius principals.
  • Les característiques que defineixen el Parc Natural del Cadí-Moixeró.
  • Els límits d’aquest espai protegit i el seu paper fonamental en la conservació de la biodiversitat.

Vam aprendre moltíssimes coses i les activitats van ser molt motivadores i interessants.

Itinerari de descoberta

Després de la presentació, els alumnes van iniciar un itinerari de descoberta al voltant del Mirador dels Orris. A través de l’observació directa i les explicacions de l’educador, van identificar, entre d’altres:

  • Elements naturals: Les muntanyes imponents i els cims del Cadí i del Moixeró, els boscos frondosos i la flora i fauna autòctones i taller de traçes i petjades.
  • Activitats humanes: Reflexionant sobre com interactuem amb el parc i els impactes que això pot generar.
  • Elements nous o introduïts: Descobrint què no forma part de l’espai original i com això pot afectar el seu equilibri ecològic.

Els alumnes van prendre notes, fer fotografies i recollir dades sobre tot allò que els cridava l’atenció. Vam esmorzar i vam dinar amb unes vistes i una energia espectacular.

Els alumnes van compartir les seves observacions i reflexions. Es va parlar de com les nostres accions diàries poden influir en el medi ambient i de la importància de preservar espais com aquest per garantir un futur sostenible.

Aquesta sortida no només va ser una oportunitat per conèixer millor el Parc Natural del Cadí-Moixeró, sinó també per desenvolupar consciència envers la necessitat de cuidar el nostre entorn.

Gràcies al Parc Natural del Cadí-Moixeró i al Toni per fer possible aquesta experiència tan enriquidora! Continuem treballant junts per un món més sostenible i de respecte i sentiment de pertinènça cap al nostre entorn.

Us deixem l’enllaç per les fotografies de la sortida

Mirador dels Orris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>