La Rostita

Us explicarem la tradició de Carnestoltes de l’escola Santa Cecília i la llar d’infants l’Oreneta de Bolvir. L’escola i la llar celebrem junts algunes festes tradicionals.

Quan arriba el mes de febrer també arriba el REI CARNESTOLTES amb les seves ORDRES. Cada dia de la setmana ens fa fer una cosa divertida… Venir amb pijama a l’escola, una altre dia portar un pentinat divertit, un llaç, un mitjó de cada manera… Cada any és diferent!

Cal dir que el REI CARNESTOLTES el tenim a l’entrada del centre cada dia recordant les ORDRES BOGES, perquè tothom les compleixi, si algun nen/a o mestre no les segueix, aquell dia ha de pagar una penyora!

DIJOUS GRAS que tots ens disfressem. Ens preparem i sortim cantant pels carrers del poble per demanar ROSTITA!

Sortim plegats a passejar per Bolvir i piquem a les portes de les diferents cases, restaurants, botigues i també a l’ Ajuntament. A cada lloc cantem una cançó i si els ha agradat, sabeu què? Ens donen alguna cosa que rebem amb molta il·lusió!

Tots els nens i nenes esperen aquest dia, això d’anar a trucar a totes les cases, ELS ENCANTA! Aquesta tradició és molt antiga, abans ens donaven ous i botifarra, perquè és DIJOUS GRAS, i ara rebem més galetes, caramels, llet, bosses de patates fregides, coca, magdalenes, fuets… De vegades ens trobem que alguna casa ens deixa una NOTA. Entre tots la llegim i aquests veïns expliquen que no hi són i que ens ho portaran a l’escola!

El divendres a la tarda amb l’ajuda de l’AMPA fem un berenar, on hi estan convidades totes les famílies de l’escola, la llar d’infants i els veins i veïnes del poble.

Cal dir que quan s’acaba la ROSTITA, es prepara un JUDICI acusant al Rei Carnestoltes de fer  seguir Ordres Boges a tothom. El dimecres de CENDRA, tota l’escola i la llar d’infants, celebren el Judici del Rei Carnestoltes, cada nen té un paper assignat.. Hi ha un jutge, dos advocats, el jurat popular… Si se’l declara culpable se’l crema, si se’l declara innocent, li donem llibertat perquè pugui marxar i tornar l’any que ve.

L’Any passat es va declarar culpable al Rei Carnestoltes i se’l va cremar!

Aquest any arribarà el Rei Carnestoltes, el Rei dels Poca-soltes, i com l’any passat seguirem les seves ordres. El Dijous Gras ens disfressarem, la nostra disfressa serà sorpresa, ja que cadascú es pot disfressar del que més li agradi i sortirem a demanar ROSTITA pels carrers de Bolvir i cantant:

“Som gent petita i no ens agrada cridar,

ous i botifarra ens heu de donar!

Volem rostita, volem rostita!!

Des de l’escola i la Llar d’infants donem les GRÀCIES a tots els veïns i establiments del poble, per ajudar-nos a mantenir viva aquesta tradició tan arrelada a Bolvir!